Wishful thinking ? - Reisverslag uit Belgiek, België van furaha - WaarBenJij.nu Wishful thinking ? - Reisverslag uit Belgiek, België van furaha - WaarBenJij.nu

Wishful thinking ?

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2015 | België, Belgiek

Zoals jullie al weten uit onze inleiding : Toegegeven. Je moet een nuchter type zijn om nog in een kist van Malaysia Airlines te stappen. Maar wie durft, denken en hopen wij vooral, krijgt wel heel veel waar voor zijn geld. Sinds de mysterieuze verdwijning van vlucht MH370 in maart vorig jaar en de neergeschoten vlucht MH17 afgelopen juli (De vraag van 1 miljoen: waarom vloog vlucht MH17 over oorlogsgebied? ) heeft het ooit zo prestigieuze Malaysia Airlines te maken met een grote hoeveelheid lege stoelen. Vooralsnog is de lastige situatie waarin Malaysia Airlines zich bevindt niet per se negatief voor de reizigers. Passagiers die het aandurven om met de maatschappij te vliegen ( wij dus !! ) worden beloond met upgrades naar businessclass, simpelweg omdat die verder leeg is. En mocht de upgrade niet lukken, dan kunnen wij in ieder geval languit liggen in economy class. Inchecken is ook zo gebeurd, en met een beetje geluk hebben elk van ons drie stewardessen die zich over ons ontfermen. Of is dit wishful thinking ??

Of ik soms bang ben aan boord? Nee. Ik vertrouw erop dat voor ik de lucht in ga dat de hardwerkende 'mensen van de grond' het toestel zorgvuldig hebben gecontroleerd, en ik weet dat zij ons nooit de lucht in zullen sturen met een technisch mankement. Nooit. Daar steek ik mijn handen voor in het vuur. En dan heb je nog de mannen en vrouwen voorin, de piloten. Ik heb eindeloos respect voor hen. Eindeloos. Ik weet dat zij, net zoals wij allemaal veilig van A naar B willen komen, en hier ook alles aan doen. Ik vertrouw hen blindelings. En samen met de piloten heb je nog de stewards en stewardessen. Zij zijn een team, en behalve de vriendelijke lach aan boord bij binnenkomst, en bij het serveren van de koffie, thee, kip en pasta, zijn zij de gehele vlucht bezig met het meest belangrijke van alles. Zorgen dat wij allemaal veilig aankomen op onze bestemming. Dus nee, ik ben niet bang. Maar … mocht er toch iets gebeuren, weet dan het volgende : reizen is iets wat ik graag doe. Alle keren dat ik het vliegtuig in ben gestapt heeft het mij gebracht naar de mooiste plekken op de wereld. Wanneer mij iets overkomt, weet dan dat dit míjn keuze is geweest, en als ik alles over zou kunnen doen, het zo weer hetzelfde zou doen.

Ingrid

  • 27 Mei 2015 - 14:49

    Mayke:

    Ingridje dat heb jij weer goed gezegd.
    Helemaal mee eens. Ik wens je een fijne vlucht en een prachtige reis!

    Dikke knuf van os mayke

  • 27 Mei 2015 - 16:27

    Marie Louise:

    wat een ode en helemaal waar......zittend op de luchthaven van Atlanta voor mijn vlucht naar Guatemala...
    Een veilige vlucht gewenst en geniet van al het comfort het is jullie gegund. Liefs Marie Louise

  • 29 Mei 2015 - 10:09

    Christina:

    Hey, geniet van jullie avontuur en de bijpassende ervaringen ginds, en ik ga jullie van hieruit zeker volgen !! Veel plezier, grts Christina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 117170

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: