ons laatste weekje lesgeven ... - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van furaha - WaarBenJij.nu ons laatste weekje lesgeven ... - Reisverslag uit Gianyar, Indonesië van furaha - WaarBenJij.nu

ons laatste weekje lesgeven ...

Door: Els

24 Juni 2015 | Indonesië, Gianyar

Weekoverzichtje van “ ons laatste schoolweekje”
Maandag 15 Juni :
Vandaag geen leerlingen in de gouverment school.

Voor de klasjes van juf Ayu is het deze week als Thema “ Fun Week “.

First class : spijtig genoeg geen leerlingen vandaag.
Second class : juf Ayu had de leerlingen van deze klas opgebeld dat ze om 15:30 uur naar de les mochten komen. 3 leerlingen van 13 jaar.
Spelling game :
Van elke letter uit de naam BRAD PITT hiervan 10 woordjes opschrijven, als ze dit goed gedaan hadden mochten ze een cadeautje kiezen, een pakje potloden met gom of een pakje stylo’s. Ze kozen allemaal voor de stylo’s.
Alfabet :
Naam , land of plaats, dieren, kleuren, eten of drinken.
In gedachten het alfabet opgezegd , iemand riep stop en dit is de beginletter van een woord bij elk thema. Wie alles had ingevuld , riep stop en mocht haar woorden komen opschrijven.
Uitbeelden van een :
Sport , letter , dier , handeling , wie het juist geraden had mocht het volgend woordje uitbeelden.

Dinsdag 16 Juni :
Vandaag wel leerlingen in de gouverment school. We hadden een klasje met 18 leerlingen van 8 tot 10 jaar.
Ons voorgesteld , dan de leerlingen, amai ze praten zo stillekes , zijn oh zo verlegen als ze het vanvoor kwamen vertellen , en tijdens de les hebben ze lawaai voor 10.
Thema : “kleren”
Verschillende kledingsstukken genoteerd op het bord , deze woorden schreven ze over in hun schrifjte , daarna met meester Budy de woorden vertaald in het balinees en herhaald voor de uitspraak.

First class : 3 leerlingen
Spelling game : Brad Pitt
Uitbeelden
Second class : 4 leerlingen
De leerlingen zelf laten vertellen over “crematie” in hun land. Op zaterdag 27 Juni heeft er aan hun schooltje een volksgebeuren plaats van 35 crematies. Dit gebeurt om de 5 jaar. Daarna heeft juf Ingrid verteld hoe bij ons een begrafenis is.
Fun time met spelling game, alfabet en uitbeelden.

Woensdag 17 Juni :
Deze morgend les in de gouverment school.
We hadden een klasje met 20 leerlingen van 11 jaar.
Thema : “dagelijkse routine”
Op het bord woorden van je dagindeling , opstaat tot het slapen gaan.
De leerlingen in 4 groepjes verdeeld, zinnen laten maken over hun dagindeling. Voor sommige leerlingen ging dit goed voor andere was het best moeilijk.

First class : 4 leerlingen
Woordzoeker : Nice to meet you
Scrabble : Mountain

Second class : 4 leerlingen
Woordzoeker : Stay in our hearts forever

Donderdag 18 Juni :
Geen les in de gouverment school, begin van de vasten tijd voor de moslims.
First class : 2 leerlingen
2 nieuwe leerlingen vandaag, Nicole en den Dolf zijn mee les komen volgen.
Scrabble : Mountain
Second class : 2 leerlingen
Spelling game : Welcome en mountain
Woordzoeker : Stay in our hearts forever

Spijtig dat het onze laatste week was, die weeral veel te snel voorbij is gegaan….

x, Els

• 24 Juni 2015 - 15:49

Vermeirbetty@gmail.com:

Hé Els, zo te horen gaat alles daar zijn gangetje kalm en rustig dus alle tijd. Dat word afkicken voor jullie als jullie terug zijn na nog een volle week van alles zien en beleven. Ik weet ik heb ook op jouw mede maatjes hun mail gereageerd maar ben zeker dat jullie alle reacties samen delen. Ik denk dat jullie vaak gedacht hebben amai wat is dat hier of aja dat gaat eigenlijk ook want jullie zullen ook wel andere ideeën op gedaan hebben de vraag is alleen is dat bij ons ook doenbaar hé. Ik weet nu al dat deze vrijwilligers ( vakantie) een hele belevenis is en lang in het geheugen zal blijven hangen. Ik ben al benieuwd naar de verhalen als je thuis zijt maar we zijn er pas maandag want gaan van vrijdag tot maandag naar Duitsland. Ik zeg dat nu al maar voor als jullie nu toch is geen tijd meer hebben om iets te laten weten maar geniet er nog van allemaal en tot ... Grtjs Betty