Vol verwachting klopt ons hart ... - Reisverslag uit Belgiek, België van furaha - WaarBenJij.nu Vol verwachting klopt ons hart ... - Reisverslag uit Belgiek, België van furaha - WaarBenJij.nu

Vol verwachting klopt ons hart ...

Door: Ingrid

21 Mei 2015 | België, Belgiek

Vol verwachting klopt ons hart...

1 bestemming (195 landen in de wereld om uit te kiezen als een kind in een snoepwinkel. Waar naartoe en wat er doen? )
… 4 zielen, 4 padvinders, 4 toeristen (hebben van elk een stukje in ons) …

Laten we, voorwaar we ons in het avontuur storten, even antwoorden op enkele elementaire vragen:
• Wat? 3 weken vrijwilligerswerk en 1 week yoga / 'adventure' is het ideale scenario

• Wanneer? 27 mei trekken we thuis onze voordeur toe. 28 juni zullen we ze terug open doen.

• Waar? Gianyar & Ubud. Wij trekken dus naar Bali.

• Hoe? Malaysia Airlines. (Toegegeven ! Je moet een nuchter type zijn om nog in een kist van Malaysia Airlines te stappen). Via Kuala Lumpur. Totaal verlept, maar o zo dankbaar zullen we uiteindelijk uitstappen in Denpasar na een trip van + 17 uur.

• Wie? Els, Ingrid, Nicole, Rudy ( Dolf voor de 'insiders' )

• Waarom? De wereld verkennen en misschien een beetje verbeteren doe je best als je jong bent. Aangezien wij nog steeds redelijk springend in het leven staan, beschouwen we ons als jong, desalniettemin volwassen ;-) ;-). De buitenlandse "werk"ervaringen van Nicole en van mij in Zanzibar, Oeganda, Mozambique prikkelden Els en Dolf. Zij hebben dus ook besloten om hun vertrouwde omgevening te verlaten om ook hun vleugels uit te slaan ! De Kempen heeft dan wel veel te bieden door de jaren heen, maar zonnige temperaturen, offers, tempels en veel bijgeloof, rijstvelden en droomstranden ontbreken in het plaatje.

En dan ? Over veel informatie beschikken we momenteel zelf nog niet ... Maar : Stay tuned de komende weken voor meer spannende, meeslepende verhalen over ons vrijwilligerswerk, ontmoetingen met de lokale bevolking, inheemse diersoorten, of over onszelf. Enne … ook nog effe dit : onze verhalen zijn geschikt bevonden voor alle leeftijden !!

Ingrid

• 21 Mei 2015 - 14:03

Peter Bincquet:

Aha, kzal jullie belevenissen volgen hoor...

• 21 Mei 2015 - 14:38

Myriam:

hey ingrid
    ik hoop dat je een leuke reis zult hebben en dat je ginder je amuseert
    niet te zot doen ginder
    wij komen nog wel eens langs ( thuis bedoel ik)
    laat iets weten als je ginder bent
    myriam en erik

• 21 Mei 2015 - 19:42

Marie Louise :

Hoi Ingrid,
    Klinkt heel inspirerend en wens jullie een fantastische reis!!!
    Marie Louise

• 21 Mei 2015 - 23:07

Monique :

hoy Ingrid,
    Wij hopen dat jullie ervan genieten. Het lijkt ons wel heel spannend.
    Monique

• 22 Mei 2015 - 19:29

AnneuitMol:

Hoi gekke bende,

Natuurlijk ga ik tussen het blokken voor mijn examens (Orthopedagogie, op je 50ste ook een avontuur) door jullie volgen. Want zo kan ik meeleven, terwijl ik geen last van alle vliegende en kruipende insecten ga hebben. Veel sterkte aan Dolf en Els voor alle pakkende momenten die jullie zeker gaan meemaken. En vor de oude rotten in het vak, maak er weer een warme ontmoeting met een andere cultuur van. Fijn dat jullie kiezen voor deze vorm van vakantie, waarmee je toch weer een klein beetje verschil gaat uitmaken van vele mensenlevens.

Anne en ook groetjes van den Bart.

• 24 Mei 2015 - 08:21

Mayke:

Ben al benieuwd naar de mooie verhalen.
    Geniet ervan.

groetjes