Kyakuwa ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu Kyakuwa ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu

Kyakuwa ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2011 | Oeganda, Masaka

... is mijn nieuwe naam. Kyakuwa = God given. God heeft mij gezonden. Iedere vrijwilliger in Oeganda krijgt een Oegandese naam. En deze naam is uniek. Wordt maar 1 keer uitgedeeld. Soms is het de naam van een plant, soms van een dier, maar ik heb geluk dat ik een "goddelijke" naam gekregen heb. Tegen dat ik terug ben in Belgïe zal ik helemaal bekeerd zijn. Nog steeds doen we elke morgen aan 'bidden'. Ik vind het zo moeilijk om hier niet aan deel te nemen omdat het deze mensen enorm kwetst. Zoals ik al gezegd heb, ik vind dit heel mooi, maar niet echt mijn ding ...
Ondertussen is het bijna weekend en hebben we nog steeds weinig uitgevreet. Dus heb ik jullie ook weinig te vertellen. Als het hier regent, zoals gisteren, liggen alle activiteiten stil.Er is geen doorkomen aan. Alle wegen zijn omgetoverd in spekgladde rode klei - modder paden. En het gaat hier flink bergop en bergaf ... Net of je over een ijsbaan loopt.
De wc is wennen ... en mikken ... WC-eend, Mayke, kennen ze hier niet. En dan die verschrikkelijke beestjes. Iedere keer als ik mijn broek optrek heb ik bang dat er een vieze kakkerlak inspringt. "Het went wel" vertellen ze ons hier ... ben benieuwd ...

xx, ik

  • 02 September 2011 - 11:49

    Ons Nicolleke:

    Gij gaat 'echt' bekeerd terugkomen...had jij al eens niet verteld dat je spijt had dat je vroeger nooit naar een Katolieke school hebt mogen gaan?? Awel, nu kunt ge uw schade inhalen.... Geniet ervan, want voor de rest is er momenteel zo te lezen nog nie veel te beleven (misschien stilte voor de storm...)
    Hier in Belgie is het momenteel "STRALEND" weer, ons 'Lora' staat vinnig te schijnen aan de blauwe hemel (hopelijk is't nie van korte duur !) dus, dit weekend gaan we waarschijnlijk een laatste bruin tintje aankleuren, vooraleer we onze dikke kleren moeten aantrekken voor de langdurige snertige periode van herfst en winter...
    Nicole

  • 02 September 2011 - 13:06

    Kristel K. :

    Ze hebben een goede keuze gedaan met je naam. Nog veel plezier en blijf goed mikken.....

  • 02 September 2011 - 16:03

    Robert:

    Mijn naam in Gambia is Buba en dit betekend de tweede geborene.
    Vele groetjes van Robert of als je wil Buba

  • 03 September 2011 - 10:38

    Os Mayke:

    hallo kyakuwa geboers, dat klinkt niet slecht. De mensen daar zijn precies wel heel mooi en vriendelijk. Seffens madelon halen van de luchthaven, die haar vliegtuig had panne en die moest nog wat langer op madeira blijven. het is niet alleen in den afrika dat er wat misloopt af en toe.
    let op voor de kakkerlakjes en nog een dikke zoen!!!!

  • 05 September 2011 - 12:20

    Viviane:

    Dag Ingrid!
    Ik weet dat je je bedenkingen hebt bij het dagdagelijkse ritueel, maar ik vind toch dat dit prima past bij je gekregen naam. Wie weet denk je er wel anders over binnen 2 maanden? ; had zeker slappe lach gekregen als ze jou genoemd hadden naar ne os of ezel of pisblom! Foto's en ervaringen zijn weer uniek, maar heel anders dan je vorig 'stekje', hé? (Moet je héééél veel groetjes doen van Inge; ze kan ondertussen via de Mats wel terug op internet.) Mensen zien nog even 'zwart' dan ik ze gezien heb, lachen nog steeds hun tanden bloot, maar ik kan het niet goed uitleggen: zie toch een verschil. Ik lees dat 'je echte werk' nog niet gestart is: ben benieuwd! Hou je heel goed en al weet ik dat tijd heel relatief is: we missen je hier, zalle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 117147

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: