Eindelijk ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu Eindelijk ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu

Eindelijk ...

Door: Ingrid

05 September 2011 | Oeganda, Masaka

Eindelijk zijn we aan onze dagtaken begonnen. Deze morgend mochten we hout uitzoeken om een omheining te bouwen rond het “kippenproject”. 2 grote honden houden er de wacht, maar zitten nu aan de ketting. Eens deze omheining af is kunnen ze vrij rondlopen. Hopen dit morgen verder klaar te krijgen. Deze namiddag hebben we al een flink stukje gedaan. Hadden we geen tegenslagen gekend (rotte palen die loskwamen) hadden we al een heel eind verder opgeschoten geweest … Ja, Afrika is Afrika … pole pole en wat vandaag niet is gebeurd, doen we morgen wel.

Het weekend bij de backpakkers in
Masaka was enorm leuk. Alle vrijwilligers van al de verschillende projecten verzamelen hier. Zaterdag voormiddag een beetje Luganda lessen gekregen. Ik die dacht dat je hier met het Swahili ook al een eindje zou komen … helaas … Het Luganda lijkt hier in de verste verte niet op. Het meest nuttige wat we geleerd hebben is om tegen de boda-boda driver te kunnen zeggen dat zijn prijs lichtjes overdreven is. Een boda-boda is een plaatselijke brommer-taxi. Na de middag hebben we lekker Ugandees leren koken : sjiapati (ja, Nicole, ook hier …), rolex (een soort pannenkoek met een groentenomelet er in gerold), een soort loempia met pekesstoemp in (ben de naam eventjes kwijt … ), … Na de kooklessen was het enorm genieten van al dit lekkers.
Zondag hebben we lekker de luierik uitgehangen.

Xx, ik

• 05 September 2011 - 16:05

Iris:

Hopelijk valt het allemaal goed mee daar, ook het werken. Op gebied van eten ziet da er eigenlijk nog niet zo slecht uit he! lijkt me nog lekker ook!
    Zie wel dat u omheining goed staat he! dat de honden er niet onderdoor kunnen kruipen haha. Maja dan eet je mss morgen Hond ofzo! lol

Heel veel plezier nog daar zou ik zeggen en geniet ervan.
    groetjes xxx

• 05 September 2011 - 21:52

Viviane:

Voila sè, zie je nu effectief met paalke sleuren, dus werken geblazen. Zie dat je het toch regelmatig op z'n 'Afrikaans' doet; duurt dan allemaal wat langer, maar véél beter voor je rug! 'Kippenproject?' 2 honden die binnenkort gaan loslopen? Ingrid, ge doet me versteld staan! Als ik je dan hoor over kippen voeren als ma-lief op vakantie is, of je reactie op viervoeters in de buurt, wat een inzet van jou! En weer een ander taaltje? Spijtig, want dat Swahili's had je toch al aardig onder de knie na dat gerepeteer voor 'ons' hut. Het 'wageske vol' ziet er wel een leuke bende uit, dus ik denk wel dat je je draai gaat vinden zalle. Je berichten zijn weer heel fijn om te lezen/zien. Keep up the good work on your brand-new computerke!!

• 06 September 2011 - 12:58

Kristel K. :

Ne rolex .... ik dacht dat dat een horloge is ;-)

• 07 September 2011 - 08:58

Os Mayke:

Wij eten vandaag rodanias,ben benieuwd hoe lang dat nog tikt in de maag.
    Ga ze wel goed kruiden en lang laten sudderen.
    Doe zo voort daar en geef de hondjes maar nen dikke knuffel van mij!

• 09 September 2011 - 10:01

Luc & Yelten:

Hoi hoi!!

Ja ja, eindelijk ook een berichtje van ons!
    Wat een verhalen... Diep in ons binnenste zijn we wel een beetje jaloers op je (niet op alles, haha).

We houden je in de gaten en wensen je nog veel plezier daar!

XXX

Luc & Yelten