rijstpap met gouden lepeltjes ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu rijstpap met gouden lepeltjes ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

rijstpap met gouden lepeltjes ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

woensdag 22 juni
Vandaag met heel de bende (onze groep) van JTTI naar de "Zoo" geweest. Dat was een verrassing van Sanne (de Nederlandse vrijwilligster), zij had thuis geld ingezameld om hier aan ons vrijwilligersproject te besteden en dat was een succes...! Deze studenten waren in heel hun leven nog niet naar een dierentuin geweest en het was voor hen een hele belevenis. We hadden een 'Daladala' gehuurd om zo al hobbelend tot in Stonetown te geraken.. Net zoals kleine kinderen waren ze zo enthousiast om al die wilde dieren te kunnen bekijken, het was echt mooi om te zien!! En voor mezelf vond ik het ook interessant, want had nog nooit een hyena en een bushbaby van dichtbij gezien... Wel een vermoeiende dag geweest !!

donderdag 23 juni
Alles gaat hier zijn gewone gangetje. Ik vind het wel een beetje eng dat alles zó snel went ... Heel dikwijls heb ik gedacht : ik wil iets anders. Is 'dat' wat ik thuis heb wel echt datgene wat ik wil ??? Ik was een beetje aan verandering toe. Dat heb ik nu : verandering... En de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat dit heel leuk is, dat dit een geweldige ervaring is, maar dat ik na zo een korte tijd ook hier het gevoel heb dat alles 'routine' wordt.
Neen, ik zit niet een dipje ! Helemaaal niet, want de microben zijn helemaal uit mijn lijf, het zonnetje schijnt en dat doet zo'n deugd, onze leerlingen zijn fantastisch, ons huisje wordt gepoetst, onze was wordt gedaan ( strijken kennen ze hier wel niet, maar who cares ??), ... HAKUNA MATATA !! Vandaag zijn wij de koks-van-dienst. Onze rijstpap staat te sudderen op het vuur, de aardappelen worden geschild, de wortelen zijn al gesneden zodat we seffes lekkere pekesstoemp kunnen maken. De andere gasten hebben dit nog nooit gegeten. Ben benieuwd of ze dit gaan lusten ... Wij zeker en vast wel !

xx, ik

vrijdag 24 juni
Elke avond opnieuw een gevecht met de muggen, de warmte en het bed. Soms zijn het de muggen, dan weer de warmte die als overwinnaar uit de bus komen, maar de laatste dagen is het vooral het bed die de gouden medaille krijgt!! Helemaal geradbraakt. Hopelijk doet de accupuntuur zijn werk en gaan we deze nacht een goede nachtrust tegemoet ...
De pekesstoemp en de rijstpap waren een voltreffer ! They liked it!! Vandaag is alles trouwens een voltreffer : JTTI-studenten hebben gedichten geschreven en voorgelezen. Heel mooi en sommige zelfs heel ontroerend. De kleutertjes mochten 'finding Nemo' kijken. De hele namiddag en avond hebben we het kot hier voor ons alleen. Iedereen, behalve Nicole, ik en Emma, zijn naar een optreden van "Shaggy" in Stone Town ( Tone Stown, zoals Nicole altijd zegt ... ). Shaggy who ?? Shaggy what ?? Shaggy why ?? Ik weet het niet. Geef mij maar een optreden van Bikidude ;-). Ook voor de koks hebben we een speciaal verzoek. Omdat we met zo weinigen thuis zijn, kan dit en willen ze ons verzoek inwilligen. Wat wij seffes te eten krijgen ... voor jullie een vraag, voor ons een weet. Het gaat in ieder geval smaken ...

xx,ons

  • 24 Juni 2011 - 20:17

    Paul W.:

    Mmmm... 't ziet er allemaal lekker uit in dat * * * * restaurant! 'k Begint verder wel moeilijk te worden om jullie te onderscheiden van d'anderen: bijna net zo bruin als de Zanzibarezen of is 't Zanzibaars of -baren? Hier is Graspop volop bezig... erg mooi en vooral melodieus met wel een nadeel: mijne laptop schuift nu al weg van de bastonen, wat moet dat morgenavond zijn als de echte Metallers komen? Ach wat, ieder zijn plezier natuurlijk! Die hond in de Zoo ljkt me toch niet bepaald zo'n schoothondje te zijn om effe in een mandje op de fiets mee te nemen... maar als em goed luistert naar bv. "braaf plaske doen Bobby" wel ja, waarom er dan niet effe mee gaan wandelen, niet?
    En? hebben jullie al frieten gebakken?
    Amuseer en ontspan jullie maar verder & Thx voor de verhalen natuurlijk!

    Groeten,

    Peewee

  • 25 Juni 2011 - 07:39

    Viviane:

    Voila sè, hier ben ik weer: word nog ne 'echte'! Wat de warmte betreft: hebben jullie da knopke, ge moet wel efkes onder je bed duikelen en achter de linkse poot staat een rood knopke waarop ge moet drukken, nog niet gevonden??? Dan springt den airco automatisch aan en dan zijn die muggen ook direct ribbedebie. Ge moogt da wel alleen in noodgevallen aanzetten, want anders merken ze op het factuur dat ge teveel elentrik gebruikt! Dus: stiekem doen en efkes, hé?
    En, wat gewenning betreft: tja, alles went behalve ne v... Nicole gaat hier misschien wel niet mee akkoord, maar 't is toch een waarheid gelijk een koe die ik nog niet op ne foto heb zien staan! Blijkbaar halen ze de melk uit een ander beest?? Ingrid en Nicole: leerkracht spelen went heel snel!! Wordt af en toe een beetje tè gewoon, maar tegen ne 'beroeps' zeggen ze dan da ge, en nu komt er een moeilijker woord om toe te passen, moet differentiëren. Niet doen, dames, volg jullie logisch aanvoelen en doe met regelmaat eens totaal iets anders met die zwartjes tijdens jullie leskes!
    En: de voorbereiding van jullie pekesstoemp/rijstpap ziet er schitterend uit en blijkbaar hebben jullie een feestmaaltijd op tafel kunnen zetten! Die Belgen kunnen koken, hé? Misschien wat invriezen voor als er ne Hollander met zijn/haar kookspecialiteit voor den dag komt?? Geniet nog superveel van jullie dagen samen, Ingrid en Nicole, en tot de volgende reactie van mij!
    Nen trouwe fan

  • 25 Juni 2011 - 10:33

    Dolf En Yens:

    Allée, ik zal tegen dat ge thuis komt maar peekesstoemp maken zekerst?????
    Hier thuis zijn gewone gangeske. Ik heb 2 dagen les gaan geven en 1ne keer de nacht gehad.
    Gistenavond 24/06/2011 efkes naar Graspop geweest. The Scorpions traden op. Wou deze toch ne keer zien. Fijn dat jullie je toch zo goed amuseren. Ik begrijp volkomen da ge iets anders wilt, dan wa ge hier thuis altijd doet. Misschien samen de wijde weteld gaan verkennen? Onze Yens moet op 4/07/2011 ingangsexamen gaan doen in Brussel. Op zo'ne beer zitten ze zeker te wachten bij de politie. Hopelijk slaagt hij met glans. Ons tussendoortje naar Oostenrijk is ook geboekt. Doe ze daar allemaal de groeten en tot in de week.
    Dikke XXXXXX Dolf en Yens

  • 25 Juni 2011 - 15:25

    Iris:

    volgens mij was het schildpaddensoep, da ge geeten hebt!! :) wat een beest he! kunde der zo niet eentje meebrenge voor mij? dan moet ik nooit nog u verlengkabel vragen om men grasmachien in de gang te kunnen zetten. en kost me gene elentrik. ge hebt toch een valieske mee met wiellekes he!
    wel leuk dat we de dingen hier een beetje mee kunnen volgen, en ook de reacties van de mensen kunnen zien. Da vind ik echt wel tof!

    amuzeer jullie nog, begint al af te korten! ik ben ook startklaar voor de solden zulle!
    grtzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 117155

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: