bwèèèèèrk ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu bwèèèèèrk ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

bwèèèèèrk ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

21 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Gisteren opgestaan met rugklachten (waarschijnlijk door het dagelijkse lopen op het strand..) en Ingrid met koorts , draaierigheid, hoofdpijn ..Echt geen goei begin... Ingrid krijgt geen hap van het ontbijt door haar keel en beslist wijselijk om terug in haar bedje te gaan.. Ik beslis (desondanks de hevige rugpijn, maar neem een pijnstiller) om toch te gaan lesgeven. Op JTTI leert men ook massages geven en daar heb ik even geprofiteerd van de situatie om raad te vragen over mijn rug. In plaats van les te geven, heeft een vrijwilligster uit Engeland, die op JTTI les komt geven,mij een accupentuurbehandeling gegeven.. Vandaag heb ik een volgende afspraak om de naaldjes verder in mijn rug te prikken. (voel mij hier juist een voodoopopje, maar alles is beter dan de pijn..) Dan zal ik er binnen een paar dagen wel vanaf zijn (dat hoop ik toch..?) Het verdere lesgeven op de Nurseryschool vlotte vanzelf.Hoe langer je hier bent, des te meer ze je beginnen te kennen, en dat geeft een goed gevoel. Door deze manier van reizen (want ik noem het tenslotte toch 'reizen') leer je zoveel van de plaatselijke bevolking en als je dan met de mountainbike over de rifrotsen hotst en botst, en ze roepen dan van ver "Jambo teacher" , dan weet je dat we voor hen toch wel wat betekenen!! De dankbaarheid die uitstraalt uit hun eerlijkheid, dat zien we bij ons nog zelden!!

Nicole

Ik ben vandaag terug onder de "levenden". Wat heb ik mij beroerd gevoeld. Deze voormiddag een paar keer boven de pot gehangen : maaginhoud geledigd. Oef !! Voel me als herboren !
Had het gevoel of er een steen in mijn maag stak en mijn hoofd voelde net hetzelfde als wanneer je een flinke kater hebt.
Ik zat al bijna in een busje op weg naar de "dorpstovenaar" voor een grondige check-up. Men vreesde hier dat ik malaria zou hebben !! ... Echt niet !! ... Gewoon iets "fout" gegeten ? Een overdosis van al dat lekkers hier ? De warmte ? Het helse lawaai dat Amanda ( een amerikaanse ) fabriceert wanneer ze lacht ? Vermoeidheid ? Misschien wel een combinatie van dit alles ? Enfin, straks ben ik dit allemaal alweer vergeten en morgen ga ik opnieuw doen wat van mij verwacht wordt.

Grtz, xxx,
ikke

  • 21 Juni 2011 - 18:42

    Paul W.:

    Ocharmkes toch: zo 2 zieken... maar net zoals thuis (in Balen en op den atoom) offeren ze zich op om toch te presteren zoals van hen verwacht wordt! Jullie verdienen terecht ook ginder een medaille! Ingrid schrijft ... " en mijn hoofd voelde net hetzelfde als wanneer je een flinke kater hebt" ... Euh, hoe is dat gevoel dan eigenlijk? Dat kenne wij niet zenne...
    Ach, 't zal wel zowat alles tegelijk zijn: de totaal andere omgeving en dus ons allemaal missen... het andere eten, misschien toch 'n kleine microbe ergens opgevat, het andere ritme van de dag, het stoer gedoe op die mountainbikes... de knappe negers die jullie omgeven en dan nog teacher zeggen op de koop toe, maar hoe dan ook: hopelijk zijn juliie vlug terug in vorm!

    Groetjes,

    Peewee

  • 21 Juni 2011 - 20:21

    Kristel K. :

    Allee, dat komt daar allemaal wel terug in orde. Ik lees dat jullie daar volop van de nodige medische faciliteiten voorzien zijn. Misschien de gevolgen van de ontwenning van Vlaanderen. ;-)

    groetjes

  • 21 Juni 2011 - 22:06

    Viviane:

    Ingrid: geef het maar toe: stiekem die biefstukskes van de markt uit de vriezer gehaald, in de zon laten ontdooien, half gebakken binnengespeeld en gedacht: kan ik eindelijk naar toilet? Valt tegen, hé?? en Nicole: ge weet zeker niet dat ge op uwe leeftijd héél voorzichtig moet zijn met die oudere ledematen, zeker als ge de 5.. (foei, Viv) gepasseerd bent??
    Kon het niet laten om jullie toch efkes met je neus erdoor te wrijven!! (zo'n kans krijg ik niet elke keer vanop zo'n verre afstand!) Maar!: natuurlijk hoop ik van harte dat jullie beide aandoeningen ondertussen wat gepasseerd/verlicht zijn en dat jullie 'kiplekker' voor jullie klasje kunnen staan! Niets zo erg dan aftandse dames voor ne groep leerlingen!-->ik weet van meespreken! Hou er de moed in meiden!
    Groetjes

  • 22 Juni 2011 - 05:46

    Dolf:

    Loeke,

    Onze Yens en ik vinden het niet erg als ge nog een week langer zou blijven. Tenslotte is die week betaald en zou het zonde zijn van de centjes. Wat betreft uwe rug, lopen is zeer slecht voor de uwe slechte rug, daar je de schokken opvangt met je onderrug. Wij zijn blij in uw plaats dat voor jullie daar alles zeer vlot verloopt. Als ge dan thuiskomt, kun je wassen en plassen zodat ik en gij direct kunnen vertrekken naar een volgende bestemming. Kwestie van mezelf ook een beetje vakantie te gunnen voordat het personeel hier op vakantie vertrekt. Laat maar iets weten zodra je beslist hebt.
    Dikke XXXXXXX Dolf

  • 22 Juni 2011 - 09:36

    Os Mayke:

    Gelukkig dat het weer beter is met jullie!

    Hier is het nu slecht weer. We maken ons wel al op om drie dagen naar de graspop te gaan. Wij en Madelon gaan daar aardbeien en meloenen verkopen voor Burkina Faso. Zo doen wij ook iets voor het zwarte continent :) ferm he!

    Dikke knuffel

  • 22 Juni 2011 - 10:46

    Nonkeltje Ronneke:

    joem joem joem...hoeisdameugelijk joem joem joem
    xxx

  • 22 Juni 2011 - 12:52

    Christine:

    Heylaba, zo te lezen amuseren jullie je enorm, zal wel een enorme ervaring zijn
    Vind het wel leuk jullie verhalen te lezen en foto's te zien, kan geloven dat Nicole schrijft dat de tijd voorbij vliegt
    Soigneer jullie en tot mails !
    Vanuit het koude belgiê

    xxx

  • 22 Juni 2011 - 15:01

    Yvette/activity Int:

    Hi Dames!

    Mooi om jullie verhalen te lezen. Wat vervelend dat jullie gezondheid te wensen overliet. Hopelijk voelen jullie je snel weer kiplekker! Geniet ervan!

    Groetjes,
    Yvette (Activity International)

  • 22 Juni 2011 - 21:30

    Gust:

    Aah zo zit dat, een beeteke mottig???
    Een beetje te lang blijven plakken in de Zanzi-bar zeker, om uwen "Tijd" terug juist te zetten, en dan van za...igheid vallen, s'anderendaags nen houten kop en ne zere rug dan nog efkes k..tsen,
    en dat allemaal vanwege slecht gegeten. Die brave mannekes vandaar die gaan dat allemaal wel geloven hoor,maar wijlie hebben daar toch ons gedacht over zalle, jawadde zeg.
    Loop niet teveel in de zon, ge kunt daar ook fata's en andere morgana's mee tegenkomen.......
    Zonnige groeten uit Mol (met af en toe een regenbui).

  • 23 Juni 2011 - 19:10

    Myriam:

    hallo zusje ons ma is goe ver trokken en we hebben dus niks meer gehoort dus zal het goed zijn het weer is nu slecht regen en buien maar in het weekend is het 27 °c en maandag 30 dus weer veel te heet hier op het werk is alles goed ik ben nog eens naar de medicale geweest met het verband doos en de werner zat aan de burau van de gust ik denk dat hij aan het werken was erik heeft ook pijn aan zijn buik gehad maar dat is beter en is het eten daar goed gemaakt want op die foto amaai zitten daar nie veel vliegen ?wordt dat eten wel goe gebakken enfi ik hoopt het voor jullie
    nu zondag gaan we met de moto rijden goei weer en hebben jullie ook groenten voor te eten?
    in juli brengen ze de verwarming en dan weten we wat doen we gaan aan onze walter vragen of hij dan komt helpen met de twee deugeniete alles goed
    als je nog eens naar ons ma belt ze verstaat je niet ik denk dat de lijn slecht is andersom weet ik niet groetjes en dikke knuffel van ons allemaal wees voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 117236

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: