valt allemaal reuze mee... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu valt allemaal reuze mee... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

valt allemaal reuze mee...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Deze nacht niet zo heel goed geslapen,wat zenuwachtig voor het lesgeven,denk ik..vandaag is tenslotte mijn eerste dag lesgeven aan zowel volwassenen als kinderen. 's Morgens lekker ontbijt met vers fruit, toast met eitjes, toast met choco (van de Aldi en iedereen lust die hier zo graag dat ik bijna spijt heb dat ik niet meer potten heb meegebracht) We hebben in onze groep verschillende nationaliteiten : Amerikanen,Mexicanen,Zuid-Afrikanen,Hollanders..en allemaal lusten ze onze Belgische choco (en ook de Belgische mayonaise van D&L die Ingrid meebracht) Enfin, na het ontbijt gaan we naar JTTI, dat is een opleidingscentrum voor volwassenen die voorbereid worden om in de toeristische sector te kunnen werken, daar leren wij ze Engels. Ik stond er eerst wat verward bij, maar Sanne (Hollands meisje) heeft me snel wegwijs gemaakt en ik stond versteld van mezelf dat het zo goed meeviel.. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten moesten we onze mountainbike (want de school ligt op 20 minuten fietsen van ons verblijf)nemen om naar de Nurseryschool (basisschool)te rijden. Ik ga samen met Terry (Amerikaanse) in het juniorklasje(kindjes 5 tot 6 jaar) binnen en stel me voor aan 40 kindjes...want een bende!! Na de woorden "Are you ready??" en heel het klasje antwoord : "YESS!!!!!" beginnen we de cijfers van 1 tot 10 te herhalen. Ze kunnen het perfect aframmelen van 1 tot 10, maar als je met de opteloefeningen begint, snappen ze het helemaal niet..dus weer van voorafaan uitleggen met hand en tand (we hadden schelpjes op het strand verzameld om het simpeler uit te kunnen leggen, maar dat bleek toch niet de juiste manier, want ze staken de schelpjes gewoon in hun mondjes of begonnen ermee te werpen..) In ieder geval, dat uur vloog nog sneller voorbij!! Wat een belevenis..en elke namiddag bereiden we de lessen voor de volgende dag, dus morgen hebben de volwassenen examen en voor de kleintjes verzinnen we weer wat anders, maar we moeten ons wel strikt aan het lessenrooster houden.
groetjes en misschien tot morgen xxxNicole

Wat Nicole nog vergat te vertellen is dat we ook 3 x per week "manual labour" moeten doen. Bekijk de foto : beelden zeggen meer dan woorden... Wat kan vakantie toch mooi zijn !!!
Dankjewel Filip en Anne Laure dat ik van jullie de kans kreeg om te ervaren wat "echt werken" is ;-)

xx ik

  • 14 Juni 2011 - 18:27

    Yens & Dolf:

    Hey ma'ke & ingrid.
    We zijn blij da jullie je zo goed amuseren daar en dat jullie er veel plezier aan beleven om met de mensen daar te werken.
    Hier loopt ook alles op wieltjes en ge moet u vooral geen zorgen maken!

    Geniet nog van uw vakantie en nog veel manual labour plezier (;

    kusjes, uw zoneke & papaaaake

  • 14 Juni 2011 - 19:11

    Els:

    Hey Ingrid en Nicole!
    Ik ben zo blij voor jullie! We hadden (collega's) toch een beetje ons hartje vastgehouden... Hoe, wat, waar, wie, waarom? Maar daar kennen jullie de beste antwoorden op! Ondertussen al mooie verslagen/reacties/foto's mogen en kunnen bekijken. Twijfel nooit aan jezelf! En Ingrid, je doet alsof je bij ons niet moet werken ("bedankt Filip en Anne Laure omdat ik hier mag werken). Hm, ze zullen je vast en zeker missen! Maar geniet ervan, verzorg jezelf. Dat is het begin.....
    Ondertussen zit ik bij de kiné al op de fiets............. Hihi, gelukkig staan er geen wieltjes onder want ik ken op dit moment geen rust. Het moet vooruit gaan.
    Ik kijk al uit (net zoals iedereen trouwens) om het volgende relaas te zien!
    Liefs en dikke dikke knuffel8
    Els

  • 14 Juni 2011 - 20:00

    Paul W.:

    Amaai zeg: knappe foto's! Die juffrouw van Engels ken 'k precies van ergens...
    Is héél plezierig om jullie in actie te zien en natuurlijk ook om de vervolgverhalen te lezen!

    Groetjes,

    PW

  • 14 Juni 2011 - 20:20

    Martine:

    Amai , knap seg.
    Een hele ervaring.

    nog een heel leuke vakantie daar he.

    Groetjes
    martine

  • 15 Juni 2011 - 12:54

    Jan..........vandoni:

    ingrid, prachtig om zien en ook mooi werk voor de kinderen ( onderwijs )
    wens je nog veel plezier in alles wat u doet daar.........................................

    Jan..................tot................ziens................

  • 15 Juni 2011 - 13:18

    Iris:

    Hey Nicoleke,

    hier gaat alles super goed, gisteren 4 homeparty's binnen gehaald, en vandaag nog een nieuweling die homeparty's willen geven. Ze zijn ons nog eens gunstig hierboven, of kunde gij da van ginderuit mss regelen?? lol
    Met andere woorden: het draait hier goed rond!

    heel veel groetjes daar, en hopelijk moet ik nu ook weer niet vanalles bijleren als ge terug komt, juffrouw Nicole

    xx dikke knuffel (ook aan ingrid)

  • 15 Juni 2011 - 18:51

    Jeannine:

    Ingrid en Nicole, dat gaat jullie goed af daar zo te zien! Als ik de foto's zie van jullie hutje (dat ziet er niet slecht uit) en van jullie gemotiveerde leerlingen dan gaat dat best leuk zijn daar. Ik vind het heel tof wat jullie daar allemaal presteren! Daaaaaag

  • 16 Juni 2011 - 06:35

    Diane:

    Fijn om te zien en te lezen dat jullie het goed hebben! Leuk om dit zo te kunnen volgen,
    ben je toch nog een beetje hier..
    Kun je geloven dat zelfs ik jaloers begin te worden...

    groetjes
    Diane

  • 16 Juni 2011 - 10:10

    Os Mayke:

    Die fotos zijn echt wel heel leuk om te zien. Jullie zo kunnen volgen is voor ons echt geweldig. doe zo maar verder ge zijt "goe bezig"!groetjes

  • 16 Juni 2011 - 12:19

    Anne Laure:

    hey Ingrid,
    Als ik dat zo zie gaan we jou vanaf december aan de afwas en het lesgeven moeten zetten, zo graag dat je dat doet!

    Geniet er maar van,

    groetjes,
    Anne Laure

  • 20 Juni 2011 - 10:27

    Filip:

    Als de verbouwingen aan GKD beginnen, zullen we op uw "manual labour" rekenen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 117158

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: