o zo schoon ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu o zo schoon ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

o zo schoon ...

Door: Ingrid & Nicole

16 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Het uitzicht over de oceaan is ronduit verbluffend! Zelden hebben we mooiere kleurschakeringen gezien als hier.Ieder uur weer anders...Een palet van groen,blauw,turkoois en al wat erbij past. Voeg daarbij sneeuwwit strand,wat vruchten en palmbomen..en dan weet je het! "This is paradise!" Tussendoor gewoon eventjes genieten en tot rust komen.
Eindelijk was vandaag de dag aangebroken voor onze studenten in JTTI : "examen"!!!Ongelooflijk hoe dit hier georganiseerd wordt. Niet mooi, maar wel iets dat je maar één keer hoeft te zien om het op je netvlies gebrand te hebben. Heel Knullig!! Het zijn allemaal zo'n sterke mannen en vrouwen met elk een bijzonder verhaal..In Belgie zijn de meeste jongeren zó lusteloos,ongeïnteresseerd, met hangende schouders, een kauwgum in hun mond en een koptelefoon op, en sloffen maar wat in het rond. Hier verkopen ze geen 'theater'. Iedereen is hier zo 'puur natuur'.
Onze kleine kindjes snappen het allemaal niet zo goed. Tellen van 1 tot 20... In de engelse taal... What the f*ck is that ??? Ze hebben geen flauw idee waarover wij het hebben. Niemand spreekt Engels. "Teachaaa", "yes" and "no", meer komt er niet uit! Wel valt het ons op dat de meeste kindjes spontaan harder hun best gaan doen als er blanken in de buurt zijn.

xx Ingrid

• 17 Juni 2011 - 12:56

Paul W.:

Hello teacha,

I lernd mei leson ant here is evelythinck OK. Elsie cooks ze dinner in ze kitchen and Mr. Woods is at hiz office... Ja zeg, ocharme toch wel dat die gasten ginder english moeten leren, maar eens ze 't kunnen (en dat zal wel vlugger zijn dan gedacht met zo'n teacher!) hebben ze toch meerdere voordelen als er bv. een buitenlandse colli arriveert (geldt niet voor colli's uit België: daar staat alles in 't frans op vermeld natuurlijk...) Oh ja: kunnen ze 't woordje "mountainbike" al uitspreken? Dat zou grappig zijn... en degene die 't dichtst bij de juiste uitspraak is, mag er eens mee rijden bv. Jullie hebben mooie foto's gestuurd tot heden, waarvoor thx! Zo lijkt 't net of wij zijn ook even daar en kunnen met ze pictures alles mee beleven.
    Groeten vanuit Mol,

Peewee