ik ben er - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu ik ben er - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

ik ben er

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

13 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Wegens familiale omstandigheden ben ik zoals gepland niet kunnen vertrekken op 05/06 en is Ingrid vorige week alleen vertrokken.
zondag 12/06 : na lange wachttijden (6u) op de luchthaven in Addis (Ethiopie) waar ik moet overstappen voor een vlucht naar Zanzibar, kom ik dan via een taxi(samen met een andere vrijwilliger die al 6 weken hier is, maar een weekje op safari was geweest) op onze bestemming aan.In de middle of nowhere, aan het strand tussen de palmbomen zien we onze strandhutten in een klein inheems dorpje. (mijn verblijf voor de eerstvolgende drie weken..) Na kennismaking met de andere vrijwilligers (allemaal veel jonger dan ik) en blij terugzien van Ingrid, nestel ik mij bezweet aan de grote gemeenschappelijke tafel en aanhoor verward de planning voor de eerstvolgende dagen.. alles lijkt me chinees, maar dat zal wel beteren...Ik ga de koffers naar ons hutje, dat we delen met Sanne, brengen. Ik heb 1 grote koffer bij waar van alle spulletjes zitten voor de kindjes hier in Zanzibar: voetbaloutfits, voetballen, pennen, potloden, verf, penselen, balonnen....
maandag 13/06: De eerste dag kan ik in de voormiddag even bekomen van de reis en hoef ik nog niet direct naar het schooltje..(ik kan rustig acclimatiseren en de mooie omgeving even verkennen). Na het eten (we hebben een goeie kok en het eten valt heel goed mee !!) nog even rusten en dan schieten we in actie, we gaan een omheining bouwen met koraalstenen in het schooltje. Eindelijk wat actie, maar dat zal er de volgende dagen zeker niet aan ontbreken..als ik denk aan lesgeven morgen, begin ik toch wel wat zenuwachtig te worden..wat staat me daar te wachten? ik heb immers nog nooit les gegeven...hopen dat het allemaal wel meevalt (en Ingrid heeft me dat al verzekerd, tenslotte is zij al een week bezig en al heel goed ingeburgerd)

groetjes, en tot later... Nicole

  • 13 Juni 2011 - 20:08

    Paul W.:

    Tja, een hele uitdagende onderneming zo te lezen... en toch denk 'k dat deze uitdaging voor jou (jullie) veel genoegdoening zal geven in de aard van: hé, 'k heb toch iets zinnigs "gedaan" en ben er tevree mee omdat 't geappreciërd wordt. Fijn om weten dat 't eten erg meevalt... en wat 'k me afvraag is: spreken ze nu al plat Mols in Zanzibar (Ingrid is al een week daar immers...) zo in de aard van: "godde mee een pingt pakke of godde liever oan den toog hange"
    In ieder geval: tof om jullie wedervaren te kunnen lezen!

    Groeten,

    Peewee


  • 13 Juni 2011 - 20:40

    Henny:

    Oef, na een spijtige vertraging kan het grote avontuur ook voor jou beginnen. Maar zo te zien en te lezen zullen jullie je daar geen seconde moeten vervelen, zie toch dat je af en toe niet vergeet te relaxen. Dat jullie na een paar weken niet als zombies rondlopen.
    Hej Ingrid ben je al bijna een visliefhebster of stilaan een volledig vegetariër ?
    In ieder geval geniet ervan. En hou ons op de hoogte van jullie ervaringen ginder.
    Groetjes

  • 14 Juni 2011 - 04:33

    Romina:

    Hey Nicole,
    je bent blijkbaar veilig aangekomen,super!!
    Het ziet er echt wel leuk uit daar en ben zeker dat je de tijd van je leven gaat meemake
    en da ge da goe gaat doen,ook lesgeven.
    Amuzeer je...
    dikke kusjes uit het frissere België :-)
    Romina

  • 14 Juni 2011 - 11:23

    Luc Schoeters:

    hoi,
    ik kan er nog altijd niet van over dat jullie daar aan de andere kant van de aardbol zitten
    gelukkig is alles super gegaan, aan de foto's te zien is het wel de max, ..... , veel plezier ginder, geniet er volop van, maar dat zal wel lukken, en doe ze daar de groeten van mij éh, allé niet dat ze me daar kennen maar allé .... :-)
    ik hoop snel meer nieuws van jullie te kunnen lezen, we gaan vol spanning elke dag op deze site kijken, benieuwd naar nieuwe avonturen die jullie met ons willen delen
    spannend éh
    het gaat jullie goed
    tot de volgende
    luc, kris, jo en sophie

  • 14 Juni 2011 - 14:07

    Os Mayke Uit Dessel:

    Wat zal ingridje content zijn dat haar maatje gearriveerd is. Het wordt nu zeker nog fijner daar. wat een ervaring in het verre Tanzania. Heel veel succes, plezier en vooral niet vergeten te genieten.
    liefs en groetjes

  • 14 Juni 2011 - 16:28

    Iris:

    blij dat je goed bent aangekomen, doe Ingrid de groetjes van mij.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 117233

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: