amai,amai ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu amai,amai ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu

amai,amai ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2012 | Mozambique, Maputo

Ik had het moeten weten : gehaktvlees!!!Thuis verdraagt mijn maag dit niet en hier onder de Mozambikaanse hemel ook niet…Vrijdag bij het terugkomen van het weeshuis in de ‘Meat Shop’ diepgevroren “hamburgers” gekocht…die zouden we zaterdag eens lekker klaarmaken.EN LEKKER WAS HET!!! Tot een kwartier nadien mijn maag niet zo lekker aanvoelde…Toch maar iets genomen tegen het overgeven, want boven onze wc pot gaan hangen, zag ik zo direct niet zitten,zalle, deze plaats is nu niet het aangenaamste oord…De primperan(wondermiddeltje) heeft niet mogen baten! Na 2x overgeven, was jk de “hamburger” helemaal kwijt. OEF!!
Gisteren(zondag) dan maar even mijn met “hamburger-restjes” besmeurde T-shir ten pyjama een sopje gegeven : FOUTE BOEL!! Deze keer mijne rug…een verschot… Tja, ne mens wordt oud,he!!
Lig dus nu al van gisterennamiddag in mijn bed.Veel beterschap is er nog niet, alhoewel ik veel pillekes slik, zalfkes smeer en heeeel veel rust….Nicole heeft vandaag in haar eentje de honneurs moeten waarnemen in Esterella..Hoe het haar vergaan is, lees je hieronder..
Xx, ik
Doodop ben ik na vandaag…eens zo hard(voor 2) moeten werken..en ik denk, omdat het vandaag een regendag is, dat het humeur van de kleintjes op een laag pitje stond, want heel de dag hebben ze geweend en gezeurd…niets was goed genoeg… maar ja, na een weekend platte rust in het zonneke aan het strand, was mijn batterij helemaal opgeladen, en kon ik er vandaag wel tegen…
Vanaf vandaag geven we ook Engelse les aan de oudste jongens van het weeshuis..dus extra energie verbruikt…ja, de dag is heel goed gevuld…dus, moe en voldaan kom ik (bezorgd hoe het met Ingrid gesteld is) in ons volunteershuis aan en plof ik voor een korte rustpauze neer…
xxx…Ons Nicolleke

  • 11 Juni 2012 - 16:34

    Jackm:

    En vegetariër worden is de onsmakelijkste optie die er voor een mens bestaat , is mijn idee.
    nog 4 weken en er zijn weer boulet en sate.
    Nicole, is toch niet zo moeilijk om 2 keer zo hard te werken , ge werkt altijd al 2 keer zo hard als een ander.
    Veel succes daar,
    enneh over humeur, hier regent het altijd, vertel dat de kinderen daar maar, misschien helpt het he


  • 11 Juni 2012 - 18:47

    Viviane:

    Was gisteren na je berichtje toch wel wat ongerust, Ingrid. Ik zei nog tegen Inge en Martine (heel veel groetjes terug) dat ik niemand kende die zooo voorzichtig was met eten en vooral vlees, maar de verlokking kan precies toch wat groot zijn .... Niet herhalen, want darmen overhoop met daarbovenop ne rug die opspeelt: is het absoluut niet waard! Hopelijk ben je er vlug bovenop!!
    En Nicole: jij dubbel werk geleverd en terug in je rol van teacher, lees ik. Dat laatste klinkt heel bekend, hé? En wenende kindjes sussen zal je ook wel afgegaan zijn, 't is een tijdje geleden, maar ben er zeker van dat ge er de pak nog goed van weg hebt.
    Keep up the good work!
    Lieve groet van mij.

  • 12 Juni 2012 - 09:30

    Viviane:

    Amaai Ingrid das minder hé die rugpijn. Das wel het laatste waar je nu last mag van hebben daar.
    Nu het met mij wat beter gaat, gaat het bij jou weer niet zo goed. Rust ma goe en hopelijk is het allemaal vlug voorbij. En denk eraan geen hamburgers meer eten daar hé, want dan moet je misschien wer overgeven en das dan ook weer nie alles.
    groetjes en tot de volgende
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 117184

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: