Ik leef in een boek ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Ik leef in een boek ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Ik leef in een boek ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

Als je een verhaal een paar keer vertelt, veranderen de details. Is dat omdat je je andere dingen herinnert ? Of omdat je je de dingen anders herinnert ? Het gevaar dat je de "geschiedenis" aanpast, loert om de hoek. Niet zo zeer omdat je dat bewust wil, maar dikwijls ook omdat je brein dingen invult of weglaat zonder aanwijsbare reden.
Ik heb het gevoel dat ik in een boek leef. Een boek met een verhaal, dat mij meeneemt naar een andere wereld, met personages met wie ik kan meeleven en met thema's die mij aan het denken zetten ... Een boek waarin elke dag hetzelfde is, maar toch oh zo verschillend ... Een boek over mensen die elk op hun manier veel voor elkaar krijgen in moeilijke omstandigheden ...Een boek waar je als schrijver blij mee moet zijn met wat er ligt ... En een boek waarvoor je een mateloze bewondering moet hebben ...

Weetjes :
Weer een paar nieuwe vrijwilligers toegekomen
Team-spirit : helemaal in de sjakos
Onze Dula-boys hebben gewonnen ( 2- 1 )
Ben hiernog altijd enorm graag
Muggebeten : overal en op de gekste plaatsen ...
Gisteren : dikke truien-dag !!

@ Nicole : Aiden heeft zijn Christina hier ten huwelijk gevraagd !
Emma is vandaag vertrokken ...
@ Kristel en Barbara : happy birthday !

xx, ik

  • 13 Juli 2011 - 20:14

    Paul W.:

    Toffe foto's en weeral erg verfijnd geschreven verslag!

    Groetjes vanuit een apenland,

    Peewee

  • 14 Juli 2011 - 09:50

    Monique:

    Hoi Ingrid

    Ik lees jou verhalen ... indrukwekkend allemaal hé en inderdaad die lieve kindjes daar.

    Het beste nog !

    Niekske

  • 14 Juli 2011 - 13:25

    Ons Nicolleke:

    Amai, Ingrid, gij hebt precies elke dag meer en meer inspiratie en fantasie om een verslag te schrijven... goe bezig,zalle !!!
    Wens Aiden en Christina ne dikke proficiat !! (misschien worden we wel uitgenodigd op het trouwfeest...of suggestie..trouwparty in Zanzibar?? ) Ik ga mijn valiezekes al pakken dan,zalle !!
    Hier is het gewoon triestig...het regent hier ouw wijven..het is hier koud...precies herfstweer.. en dan moet ne mens nog positief blijven... ik ga van miserie een paar keer per week onder de zonnebank en denk dat ik aan de beach in Jambiani lig.. Triestig,he !!
    Ben heel blij dat de teamspirit in de sjakos is, want dat is ook heel belangrijk..
    Zal wel een verandering zijn, nu Emma vertrokken is ...
    Doe da daar goed en we zien vol verwachting uit naar je volgende verslag en foto's..!!!
    Groetjes uit de spetterende regen (met snorkel en zwemvliezen aan..)
    Nicole

  • 14 Juli 2011 - 17:31

    Os Mayke:

    lieve ingrid
    wat is het toch altijd weer fijn om al jouw ervaringen te kunnen lezen. Het is hier inderdaad ijs koud wind en regen. Jij zit daar echt wel in een ander wereldje hè. Geniet nog maar van de prachtige omgeving de mensen het zonnetje en de muggetjes.
    dikke knuffel

  • 14 Juli 2011 - 18:35

    Robert:

    Hi Ingrid,
    Een verhaal veranderd niet door de details die je anders herinnert. De geschiedenis past zich niet aan, hij wordt enkel geschreven zoals je die geschreven wil zien. Maar je ziet die vanuit je eigen ogen en die bedriegen je niet. Je leeft niet in een boek, maar je ervaart de werkelijkheid. Ik heb al dikwijls aan vrienden en kenissen verteld dat ze eens naar een derde wereldland moeten gaan om te ontdekken hoe gelukkig wij hier leven. Daar ontdek je dat alle dagen op elkaar gelijken maar toch zo verschillend zijn. En hoe mensen in armoedige omstandigheden zo solidair zijn. Dit is een waarde die wij verloren hebben, maar als je in hun wereld terrecht komt terug ontdekt. Ik weet, dit is zeer moeilijk uit te leggen, dit is iets wat je persoonlijk moet ondervinden en ik begrijp je perfect.
    Ingrid je zal als een ander persoon terug komen en je zal andere emoties ontdekken bij je terug komst.
    Mijn duimen doen geen pijn voor niets, je boys hebben gewonnen. En jij zal ook winnen.
    Warme groetjes

  • 15 Juli 2011 - 09:27

    Nonkel Ronny:

    colleke,
    wanneer kom jij terug ??
    jow de manne !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 117191

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: