wat nu gedaan ...? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu wat nu gedaan ...? - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

wat nu gedaan ...?

Door: Ingrid & Nicole

27 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Na een uitgerust weekend, beginnen we de week (voor mij, Nicole, mijn laatste week) vol goede moed met onze dagtaak als "teachers". Heel raar, maar we beginnen al 'onze' klas te zeggen..we zijn al zo ingeburgerd dat we de namen van onze studenten kennen en dat we ze al gaan beschouwen als "onze" studenten..heel raar!! en dat na nog maar een paar weken..ik kan mij indenken hoe gehecht de leraars en leraressen gaan worden aan 'hun' studenten na een heel schooljaar... Er zijn vandaag weer een paar vrijwilligers aangekomen..en zo is het hier elke week opnieuw; een gaan en komen van vrijwilligers;.. en omdat wij al langer hier zijn, moeten wij de nieuwelingen begeleiden in onze klasjes. Dan denk ik even terug aan de dag dat ik hier aankwam en het hier allemaal zo vreemd leek..
Vandaag hebben we te horen gekregen dat JTTI waarschijnlijk zal worden gesloten door de overheid... dat zou pas een teleurstelling zijn!! maar we denken dat het te maken heeft met corruptie ofzo en we proberen er samen met de studenten iets aan te doen (een staking misschien, laat ons hopen dat het iets zal uitmaken..) We zouden het echt spijtig vinden, ook voor de oprichters ervan..dit koppel startten dit instituut in 1999 , werkten zo hard aan dit project en staan er elke dag om de lokale bevolking een gratis opleiding te kunnen geven, zodat ze verder kunnen bouwen aan een mooie toekomst ... Wordt vervolgd ...

xx, ons

• 27 Juni 2011 - 18:53

Paul W.:

Tja, zou kunnen dat 't afgunst is hé... van een stelletje onbekwamen die alleen maar uit frustratie JTTI willen opdoeken. Misschien kunnen jullie wat spandoeken maken samen en die foto's wereldwijd versturen? Is maar 'n ideetje hé. In ieder geval: hou er de moed in!
    Erg mooie foto's en we zien inderdaad de Flippers van erg dichtbij!

Groeten,

Peewee

• 28 Juni 2011 - 11:00

Dolf:

Loeke,
    Misschien krijg je volgend jaar weer de kans om dit werk terug gaan te doen. Je mag je niet te veel hechten aan de kindjes ginder. Weet wel dat da moeilijk is, maar toch...
    Wat die ezels betreft van de regering ginder, ze zouden zelf beter wat scholing van jullie krijgen . Zo blind kunnen zijn voor al het goede werk dat jullie vrijwilligers daar doen. Ik zou toch proberen op een ludieke manier via JTTI te protesteren. Die vele jaren hard labeur met liefde overgebracht aan de plaatselijke bevolking mag eigenlijk niet verloren gaan. Dit is niet alleen een mes in de rug van de organisatie en vrijwilligers, maar zeker ook de plaatselijke bevolking, die zo een toekomst door hun neus geboord zien. Wens iedereen daar veel sterkte toe en hopelijk kan JTTI nog vele jaren daar ter plaatse aanwezig blijven.
    Dikke XXXX Dolf

• 28 Juni 2011 - 18:07

Viviane:

Zou zonde zijn om zo'n fantastisch project van de baan te schuiven!! Echt waar!! Ge weet, hé Ingrid, dat ik de lotto nog ga winnen en awel sè, da's dan een project waar ikke heel graag een stuk van men centjes aan zou willen spenderen. Dat brengt momenteel weinig aarde aan de dijk, maar misschien mag je nog wel hopen op een wonderoplossing. Moest je een idee hebben (heb de lotto tot nu toe nog niet!), laat het maar weten. Wil graag mee nadenken.
    Nicole: da's zijn foto's om gewoonweg jaloers op te worden! Wille ikke ok!!
    Ga mijn schermke dicht doen nu, want het is een onweer van jewelste hier en volgens de weerman zouden er hagelbollen van 5cm kunnen bijzijn. 't Was hier vandaag dan ook 35°, bakken geblazen.
    Hou jullie goed, verzorg die 'blarekes' goed dat ze niet gaan infecteren en geniet nog meiden!
    Dag!