geen verhaal, gewoon wat weetjes ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu geen verhaal, gewoon wat weetjes ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu

geen verhaal, gewoon wat weetjes ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2012 | Mozambique, Maputo

We hebben de chappa afgezworen ! Deze morgen met de grote publieke bus naar Inhambane gereisd, daarnet onze duim gebruikt om terug naar huis te keren.

Mensen ‘ruiken’ hier enorm. We vragen ons af of wij ook stinken ? Thuis ( = ons huisje in Tofo ) kunnen wij onder een waterval van warm stromend schoon bruin grondwater staan en voelen hoe het opgespaarde zweet en zout van ons afglijdt …

We drinken elke dag onze lekkere koffie verkeerd en vers fruitsapje bij een Nederlands koppeltje dat hier in Tofo pas een zaak geopend heeft. Gewoon effe bekomen van een zware dagtaak in Esterella. We voelen ons elke dag opnieuw leeg, uitgeput, op. Ik wil de regie graag zelf in handen hebben, maar dat kan gewoonweg niet ...

Vorig weekend zijn we naar een bush-jam geweest. Dit weekend hebben we gewoon lekker aan het strand gelegen. De primer-laag is gezet …

’s Avonds kijken we voetbal in een lokale ‘pub’. (@ Jack : sorry èh … ;-) ) of eten we een lekkere warme wafel met ijs, fruitsalade, chocolade saus of siroop in een hotel een beetje hogerop.

Onze short-cut van de lokale markt en ‘busstation’ naar thuis is bijna afgesloten. Men bouwt er een residentie. Hopelijk gaat het allemaal niet te snel en kunnen we deze sluipweg nog blijven gebruiken for the time being …

De sterrenhemel is hier gewoon prachtig !!

We gaan vanaf morgen ook weer opnieuw onze fototoestellen gebruiken zodat we wat meer foto’s kunnen posten. Het lijkt of onze kodakskes hier liggen vast te roesten.

Als het een beetje meezit, maken we een uitstapje van een paar dagen naar het Krugerpark.
Enne … de Bazaruto-archipel staat ook nog op ons programma !!!!!!!! Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik dit zou missen :).

Ik kan de muggen goed van mijn lijf houden. Nicole wordt wel af en toe geattakkeerd. Vooral haar benen moeten er aan geloven.

Gisteren hebben we lekkere pekesstoemp gemaakt. Wel betalen we hier voor 5 wortelkes, omgerekend, 2 euro’s. Da’s nie weinig èh.

In Esterella is de grote schoonmaak begonnen. 30 juni wordt de minister van huppeldepup verwacht. Alles moet er tegen die tijd ‘spic en span’, fris en fruitig uitzien.

Zo, we zullen nu eens gaan kijken wat de pot schaft. Weer rijst ??? Of weer dikke witte of bruine bonen ??? Bah !! Dwz : nog meer last van gasophoping in onze arme darmpjes … met alle gevolgen van dien …

xx, ik en ons Nicoleke

  • 18 Juni 2012 - 17:04

    Kristel K. :

    Ik wacht vol ongeduld op de volgende foto's .... (Zijn dag gouden pékes of ingevoerd vanuit België :-( ]

  • 18 Juni 2012 - 19:50

    Jackm:

    @ingrid: over 2 jaar is het wk pas he,
    eerst winnen we Wimbledon, de Tour en de Olympische Spelen effe.
    Daarna wordt het tijd voor de beurzen en gaan we met ons aller Ajax voor de Champions League ( zonder dromen geen leven he).
    @ Nicole: vorige week weer mijn scans gehad en mijn kanker is wonderwel , nog steeds stabiel en dat al 5 jaar, waar de chemo normaal maar een jaar effectief zou zijn. ook deze week te horen gekregen dat er een 2e medicijn is vrijgegeven waar ik , gezien het gedrag op deze chemo, waarschijnlijk ook weer 4 keer zo lang op kan teren als normaal. Betekent dat ik iig nog een jaar of 6 op deze wereld rond loop.
    Het is natuurlijk wel een wrang gevoel , als ik , en in de hemel , en in de hel , teruggestuurd wordt naar de aarde, maar ik doe het er maar mee.
    Het betekent ook dat ik nog minimaal 25 beurzen voor je moet doen , maar ala , vooruit dan maar.
    Ik ben jaloers op jullie leventje daar, als jullie volgende keer handjes te kort komen....
    Veel plezier en geniet van elke dag.
    gr.
    uit Holland

  • 19 Juni 2012 - 09:47

    Peewee:

    Hoe? Geen verhaal?

    Zitten wij hier vol spanning te wachten op 't vervolg van de serie "Niet Thuis" ...


  • 19 Juni 2012 - 17:42

    Viviane:

    Koffie verkeerd,fruitsapke, warme wafel, fruitslaatje met ....: klinkt héél goed en blijkbaar zonder al te veel gevolgen voor de darmen, dus dames: 's avonds rijst of bruine/witte bonen moet kunnen, kwestie dat de gasuitstoot nadien weer plaats maakt voor een sapke, slaatje, enz.
    Jullie zijn dus nog steeds aan 't werk in Esterella en ik lees ook dat jullie weer aan 't kokerellen gegaan zijn. Ik denk dat dat opnieuw een feestmaaltijd geweest is ginder!
    'Bush-jam'? Ik doe een poging om het mij voor te stellen, maar weet niet of ik daarin luk. Keep up the good work, ladies!! Nen dikke knuf van mij, zalle!

  • 19 Juni 2012 - 21:47

    Peewee:

    Gasuitstotingen... jawadde! Denk aan 't gat... in de Ozonlaag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 117149

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: