competitie ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu competitie ... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu

competitie ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2012 | Mozambique, Maputo

Vandaag een kleine competitie tussen Nicole en mij. Nicole deze morgen met haar duim in de lucht richting Inhambane. Ik met de chappa. Wie zou er als eerste aankomen ??
Natuurlijk ik met de chappa ;-), ware het niet dat het busje onderweg een lekke band had. Wat een klucht. Een krik ? Hebben ze hier nog nooit van gehoord. Gewoon met zen allen het busje opheffen, lekke band verwijderen, “nieuwe” (dwz geen kapotte) band vastmaken en hup, terug de baan op.
Waarom we gesplit waren deze morgen : ik geladen gelijk ne pakezel (dankjewel Diane … ze waren heel blij met de voetbaltruitjes in Esterella) zag het niet zo direct zitten om misschien wel een heel eind te wandelen eer we een goede ziel tegen zouden komen die ons een lift wou geven.
De reis terug naar huis verliep een beetje ‘traag’ … Veel te weinig auto’s die knappe liftsters wilden meenemen. Waren net voor de donker terug in Tofo.

Ondertussen gaat in Esterella alles zijn gewone gangetje. Kinderen oefenen nog elke dag hun dansje tegen het komende bezoek van de minister. De babytjes zien ons graag komen want dan worden ze lekker verwend. De bellenblaas, frisbees en poppetjes vliegen door de lucht. Ze worden zelfs geruild tegen snoep op de school. De directie raadt ons af om nog meer van die speeltjes aan de grotere kinderen te geven om die ruilhandel tegen te gaan. De door ons gekocht mutsjes zijn zo schattig. Hebben vandaag ook weer lekker zitten knutselen om de slaapzaal een beetje op te frissen. De sleutel van de snoezelruimte is eindelijk terug terecht, …

xx, ons


  • 20 Juni 2012 - 18:45

    Jackm:

    Gaaf !!!
    ( genoeg gezegd)

  • 20 Juni 2012 - 22:39

    Viviane:

    Ik denk dat ik me een goei voorstelling kan maken van jullie reacties na jullie competitieke. Ik lees niks van een klein of groot verschot, Ingrid, dus ik ga ervan uit dat ge niet mee 'geheven' hebt. Af en toe toch verstandig! Een onze 'liftster': had weer niet anders verwacht dan dat jij dat eens moest uitproberen, Nicole. De nieuwe versie van '4 op een rij' vind ik grandioos!
    Ik merk dat jullie nog flink gedreven zijn. Volhouden zo, meiden!
    (en nu m'n beddeke in, want ik zie dat ik er over enkele uren weeral uit moet)

  • 21 Juni 2012 - 07:08

    Yvette/activity Int:

    Mooi zeg om te lezen! Toen ik in Mozambique was ben ik ook op dit project geweest, wat fijn om te lezen dat de kinderen zo blij met jullie zijn. Super! Jullie zijn echt supergoed bezig, heel erg mooi om te lezen!!

    Groetjes,
    Yvette

  • 22 Juni 2012 - 12:06

    Monique Krekels:

    Ik volg jullie reisverslagen en foto's met veel belangstelling
    Ik vind het geweldig wat jullie doen. Houden zo
    Groetjes
    Monique

  • 27 Juni 2012 - 17:36

    Anneke:

    Echt schattig, die mutsjes, je zou spontaan op zoek gaan naar breinaalden, als is dat voor mij eeuwen geleden. Mooie werk dat jullie doen, doe zo verder ... en natuurlijk blijf mooie foto's maken, want ik zie er mij zelf niet heen gaan met al die insecten. Dus volg ik jullie met bewondering voor alles.

    Groetjes,
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 117197

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: