Het paradijs ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu Het paradijs ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu

Het paradijs ...

Door: Ingrid

19 September 2011 | Oeganda, Masaka

Lake Bunyonyi …
Een onvergetelijk lang weekend beleven in een paradijselijk stukje natuur, wat wil je nog meer ?
Op ruim 2000 meter hoogte, omringd door groene heuvels en bezaaid met talloze eilandjes ligt Lake Bunyonyi. Op het meer varen locals in uitgeholde boomstammen van en naar de markt, om hun producten te verkopen, of hun aankopen mee naar huis te nemen. Als het paradijs bestaat, dan moet het hier zijn.
We sliepen direct aan het meer in tentjes in de bomen. We aten super-lekker bij een Belg. Enne … in de hangmat uitkijken over het meer, op de steiger in de zon, zwemmen of in een bootje de eilandjes verkennen. Wie Lake Bunyonyi één keer heeft gezien, vergeet dit nooit meer !!

Afrika : zoveel warmte en droogte en kale landschappen. Het lijkt wel of Lake Bunyonyi en heel Oeganda in een verkeerd decor liggen. Zover het oog reikt is de kleur groen overheersend. Vruchtbaar is Oeganda zeker. Men vertelt en beweert hier dat als je ’s avonds een wandelstok voor de deur in de grond zet, hem er de volgende morgen niet meer uit krijgt vanwege de wortels die in de nacht zijn ontstaan … Ik zal het eens uittesten ...

xx, ik

• 19 September 2011 - 08:32

Os Mayke:

dat was dus weer een prachtige ervaring daar zo te lezen.
    Wij zullen hier wel verder bibberen en ons wat druk maken over niks.

hier zijn we toch wel echt goe bezig, BHV is gesplitst en het leven gaat gewoon door.
    Dikke knuffel

• 19 September 2011 - 17:11

Ons Nicolleke:

Goh, Ingrid, nu maak je me wel echt "JALOERS" zalle...Ben bijna (in gedachte dan weliswaar) gepakt en gezakt om naar ginder te komen...
    Da is zeker een 'paradijs' zo te zien!! en dan het gedacht om in een tentje te slapen boven in de bomen!!!!!! Da moet een aparte ervaring geweest zijn....(kan ik natuurlijk alleen van dromen,he)
    Ben echt blij voor jou dat je weer zoveel mag opsnuiven van alle pracht en praal dat onze wereldbol verschuilt...
    Onze reis is ook geboekt : 3 weken Costa Rica samen met ons Dolfke !! vertrekken op 22/11 (1 dag na de beurs, zal echt heeeeel hectisch gaan worden)
    Ik wens je nog veel mooie ervaringen toe en wacht vol ongeduld op je verdere ontdekkingen in het mooie land "Oeganda" !!!
    Groetjes
    Nicole

• 19 September 2011 - 18:23

Kristel K. :

Ja, ja, maak ons maar eens goed jaloers. ;-)