Hilarisch ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Hilarisch ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Hilarisch ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

Hilarisch !! Heb mij een kriek gelachen : beach clean up. Met een daladala naar JTTI. Onderweg nog wat verzameld vuil ingeladen en dan met lege zakken vertrokken om alle plasieke flessen en andere plastieke rommel te verzamelen. Je houdt het niet voor mogelijk wat we allemaal gevonden hebben onderweg ... Sommigen vonden het leuk. Anderen zagen er echt het nut niet van in. Maar ondanks hun tegenzin en met hun lip tot op hun tenen, en met veel trek- en duwwerk hebben ze toch hun steentje bijgedragen aan een properder Jambiani. We keerden terug met een volgeladen daladala ( zowel bovenop als in de lokale bus ), maar vooral met een voldaan gevoel voor al de mzungu aanwezig ( = wij ) !! Tijdens de lessen van vandaag hebben we ze toch nog eens proberen uit te leggen waarom ze dit moeten doen ... Of ze het allemaal begrepen hebben ... ik betwijfel het ...

Zondag is het de aftrap van de "Zanzibar-voetbalcup". Maandag spelen onze Dula-Boys hun eerste wedstrijd. Laten we hopen dat ze tenminste gelijk spelen ( of winnen ) want Dula is echt niet te genieten als zijn jongens verliezen ... Dus : duimen maar !!
Om de omgeving en de kale betonnen muren rond het voetbalveld ( gewoon wit zand, geen gras ) een beetje op te fleuren maken we tijdens onze vrije momenten een aantal spandoeken : knoeien met waterverf, figuurtjes inkleuren, ... : is oh zo lang geleden en vind het kei plezant ...

Vandaag ook naar Jozani Forest geweest : een "woud" hier niet zo ver vandaan. Aapjes kijken, mangroves zien, bomen en planten bewonderen. Alhoewel, ... seen it all, done it all, ... en veel mooier dan wat Jozani Forest mij te bieden had. Misschien ben ik wel een beetje verwend ;-).

xx,ik

  • 09 Juli 2011 - 06:59

    Viviane:

    Awel se, heel belangrijk dat de omgeving proper blijft! Heeft nog voordeel, Ingrid: je kan in de toekomst ook al solliciteren bij gemeente, want ge hebt ervaring nu! Wat het voetbal betreft: ge zijt ne echte, dus ik denk dat gij al plaatske gereserveerd hebt op de eerste rij. Hopelijk winnen de Dula-Boys, maar met zo'n toffe outfit kan dat niet verkeerd gaan! Ben er zeker van dat er vanuit Balen ook flink 'gesupporterd' wordt en met al die spandoeken met kunstwerken op: da komt dik in de sachoche!
    Zal binnenkort wel lezen hoe matchke geweest is!
    Tot binnenkort!

  • 09 Juli 2011 - 08:51

    Robert:

    Voila, weer een steentje die is bijgebracht aan de lokale bevolking. Misschien begrijpen ze het niet goed, maar vroeg of laat zullen ze het wel begrijpen. Je moet ergens beginnen.
    Ik ben niet die groet voetballiefhebber, maar ik weet uit ervaring dat die mannen goed kunnen voetballen en dat verliezen er niet bij is. Dus ik zal maar mee duimen voor uw ploeg.
    Ja Ingrid, ik vertrek terug op 25/07/11 voor 3 maanden naar Vietnam. Ik heb het blijkbaar erg te pakken.
    Veel plezier met uw voetbalmatch

  • 09 Juli 2011 - 09:12

    Os Mayke:

    Hopelijk zijn die voetballers daar beter dan ons rooi duvelkes anders gaat da gene vette zijn.
    Geniet er nog maar van en hèèèèèl veel groetjes xxx

  • 09 Juli 2011 - 12:48

    Paul W.:

    De Dula-Boys zullen zeker winnen... en nadien kunnen dan de Rode Duivels tegen hen een vriendschappelijk matchke spelen om flink op hunne donder te krijgen!
    Aapjes kijken... moete daarvoor zo ver reizen? Er zijn hier toch politiekers genoeg: doen 'k weetni wa moeite om de aandacht te krijgen en in de gazet te staan... en putten te maken!

    Groeten,

    PW

  • 09 Juli 2011 - 13:02

    Ons Nicolleke:

    Eigenlijk missen ze daar een leidinggevend figuur (heum, heum), maar ja ik ben vroeger vertrokken,he... :-) Ik kan mij al levendig inbeelden dat het uitleggen en verstaanbaar maken een puinhoop geweest is.. allez, manuel labor heeft dan zijn vruchten afgeworpen! als die studenten nu goed opgelet hebben, zou ik volgende week een "test" laten doen en terug heel het dorp laten opruimen! Misschien doen ze het dan op den duur uit hun eigen..nu, eigenlijk viel het in Jambiani toch mee met de vuiligheid.
    Wens ons Dulla veel succes met zijn "boys" en zeg hem als ze de ID-Events outfits aandoen, dat ze dan zeker wel zullen winnen!!! Ik hoop dat Amanda en Alex een mooie tijd beleefd hebben tijdens hun safari..geef ze van mij maar ne dikke knuffel als ze terug naar huis vertrekken.
    Dikke kussen xxxxx van ons Nicolleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 117162

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: