Alleen... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Alleen... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Alleen...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

Ze is weg, ons Nicole. Ondertussen weet ik ook dat ze veilig en wel is toegekomen in ons Belgenlandje.

@ Nicole : Dankjewel voor het mooie briefje dat je hebt achtergelaten. Ik heb het pas gisteren avond gevonden, half verstopt onder mijn hoofdkussen. Ik heb een half oog uitgeblèt !! Kga je hier missen !
En belofte maakt schuld. Ik ga je op de hoogte houden van mijn / ons doen en laten. Maar jij moet ook jouw belofte nakomen èh ...

Ondertussen gaat het hier zijn gewone gangetje. 's Morgens JTTI, nadien kleuterklasje, lunch, rusten en liggen en meer rusten, lessen voorbereiden, kanga ladies en rainbow, manual labour, diner, The Coral of de "bush-tv", ...
Het onderwerp van deze week in JTTI is "milieu - vervuiling- recycling". Ze horen het donderen in Keulen !!! Dit is toch helemaal niet nodig : graaf gewoon een groot diep gat, gooi het vol met alles wat je hebt aan afval, en bedek het met een laagje zand. Probleem opgelost !! Zo simpel is het allemaal ... Dan probeer je hen met hand en tand uit te leggen wat de impact is van hun niet sorteren, van hun niet recycleren, van al hun vervuiling ... op hun leven in Jambiani wat vooral bestaat uit visvangst, koraal, zeewier telen, toerisme ... Tja, ... als een uil niet zien wil, wat baten dan kaars en bril ( of zoiets in dien aard ).

xx, ik

PS Helaas geen foto's ..

  • 05 Juli 2011 - 18:18

    Robert:

    Hi Ingrid, het dondert niet alleen Keulen. Ook in Azië lossen ze dit probleem op die manier op. Maar als je de elementaire begrippen van hygiëne niet kent hoe kan je dan het begrip vervuiling en milieu bijbrengen. Recycleren kennen ze waarschijnlijk wel. In Azië zie ik ze van alles hergebruiken. En ik denk dat ze in Afrika op dit vlak ook zeer inventief zijn.
    Cheers

  • 06 Juli 2011 - 17:43

    Honnepon:

    eindelijk goe bezig zeg
    ontdekking van jewelst dien site
    nu nog tijd vinden om dat allemaal uit te dokteren
    onderzoeken wat jullie daar uitspoken dus

    dikke kus van ikke

  • 07 Juli 2011 - 19:18

    :

    ons Vivianneke heeft haar hotelleke al geboekt !! Luxe à volonté...joehoe!!! Dan kan je na al die zwaar intensieve werkweken van hard labour en manual labor eens lekker relaxen in een "all in" luxe resort !!! en nu maar aftellen zeker???
    Ons Nicolleke heeft da weer goe geregeld,he??? wa zoudt ge toch doen zonder mij,he??
    groetjes uit ons Belgenlandje
    Viviane en Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 117146

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: