zo vanalles wat... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu zo vanalles wat... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

zo vanalles wat...

Door: Ingrid & Nicole

03 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

donderdag 30 juni
Vandaag gaat alles zijn gewone gangetje, zoals elke dag opnieuw ... maar vervelen doet het niet hoor ... Ook hebben we vandaag de preproom opgeruimd, dat is de ruimte waar al het materiaal bij elkaar ligt wat we extra nodig hebben om mee te nemen naar onze klasjes. Dit was echt wel nodig want het zag er niet uit !! Het was een serieuse "mess" !! Van manual labor gesproken ... Bloed, zweet en tranen heeft ons dit gekost. Na uren zwoegen vonden we dat we een milkyshaky verdiend hadden !! (dat maken ze hier van poedermelk, water, ice-cream, geen crushed ice en is echt wel nie te pruimen...). 's Avonds zijn we met z'n allen naar een fire on the beach geweest. Hier een paar honderd meter vandaan is een kleine bar waar ze gewoon op het strand een gat graven en er een kampvuur laten branden ... dat is zo gezellig!! Ze noemen dat hier de "Bush - TV". Het is beter dan de beste documentaire op National Geographic ... Samen rond het kampvuur zitten, met de locals uit Jambiani, de Masai en de vrijwilligers die uit alle uithoeken van de wereld komen, worden er diepgaande gesprekken gevoerd en wordt er lekker gesocialized ... Voeg hierbij nog een prachtige, heldere hemel vol met sterren, en hier en daar een vallende ster ... Wat kan het leven toch schoon zijn !!!!

Vrijdag 1 juli
Vandaag is het sports- en gamesday!! Voor onze adult students van JTTI nemen we 2 puzzels mee; 1 van 100st en 1 van 200 st ...Ze hebben zo geconcentreerd de puzzels in elkaar gestoken, dat het echt een plezier was om ernaar te kijken!! Dat hebben ze blijkbaar nog niet vaak gedaan ... Met de grootste puzzel hadden ze wel wat hulp nodig. Als ze uiteindelijk na een uur de puzzel in elkaar gestoken hadden, waren ze zo ongelooflijk trots!! Hun gezichten spraken boekdelen !! Echt mooi om te zien. Hoe je ze hier nog blij kan maken met een stomme puzzel ... onze jeugd kan hier nog veel van leren ... die kennen alleen nog maar de computer). Na JTTI is het sportdag bij de kleintjes ... Heel Kikadini heeft deelgenomen aan de spelletjes.. zelfs hun teachers hadden fun!! We hadden ze verdeeld in 6 groepen en dan moesten ze een kokosnoot doorgeven boven hun hoofd en de laatste moest de kokosnoot onder de benen terug doorgeven tot deze weer vooraan was .Ik denk dat bij ons iedereen dit spel wel kent, maar hier hadden ze er nooit van gehoord en ze hebben ervan genoten!! Even moest ik denken hoe simpel het leven toch kan zijn...daar moet je voor in Jambiani zijn om tot deze conclusie te komen...Na de middag zijn we met z'n allen vertrokken naar een plaatsje dat een eindje weg is van onze thuis. Ons avondeten hadden in een restaurant dat gebouwd is op een rots in de zee : 'The Rock'. Bekijk de foto's en dan kan je met je eigen ogen zien hoe mooi dit wel niet is!!!
zaterdag 2 juli
Onze vrije dag!! Heel de dag gaan shoppen in Stonetown (Nicole kan de naam nooit onthouden en zegt het altijd verkeerd nl. Tonestown). Al ons geld opgekocht : nog meer kleding, echte vakantie-outfitjes, die we in de toekomst als we op vakantie gaan alleen nog gaan meenemen. In de sun-set bar van een luxe hotel/restaurant hebben we genoten van een ongelooflijk schone zonsondergang. On the way back kopen we nog 5 liter melk, want voor mijn laatste dag en als afscheid heb ik (Nicole) beloofd om nog eens rijstpap te maken ...
Tja, ik moet spijtig genoeg mijn koffers al gaan inpakken, want maandag vertrek ik : "back to reality" en komen we terug in de wereld van stress, werk en zorgen...maar ja, een troost is wel dat ik hoop dat Ingrid alle dagen of tenminste om de 2 dagen de verslagen bijhoudt op onze weblog en dat ik in gedachte dan toch nog hier in Jambiani voor een tijdje kan blijven (ik laat speciaal mijn laptop hier zodat ik zeker ben dat ze het niet nalaat om iets neer te schrijven..)Eerlijk gezegd : ik ga het hier ferm missen!!! We hebben ondertussen ook besloten om elk jaar een maand vrijwilligerswerk te gaan doen. Is echt een aanrader. Iedereen zou dit eens moeten doen. Ingrid heeft nog efkes tegoed, maar toch zijn we nu al volop plannen aan het maken voor ons volgend project...

xx, ons

• 03 Juli 2011 - 19:18

KRISTEL K. :

Dus Ingrid, geen excuus om de blog niet bij te houden hoor. Ik geniet van jullie verhalen en met de mooie foto's erbij nog des te meer.

• 04 Juli 2011 - 02:34

Viviane:

Ik vind het weer schitterende! foto's en jullie taaltje is ook heel speciaal geworden: da's zo echt een mengelmoes van Nederlands met flink wat Engels erin. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken in augustus, Ingrid. Ga één van de dagen Nicole eens bellen en vragen om af te spreken met Inge en mij: kijk ik naar uit!
    Tof dat je je eigen'personal computer' nu bij de hand hebt, no excuses anymore om ons toch very regularly op de hoogte te houden.
    Keep up the good work and enjoy yourself! Tot gauw!

• 04 Juli 2011 - 06:05

Paul W.:

Hoi babes,

Indien die jigsaw van 100 pieces te difficult zou zijn, kan overwogen worden om de puzzel van den Belgiek effe te maken: da zijn maar 2 stukskes, maar voor de politiekers hier is zelfs dat te moeilijk hé.
    Weer eens erg mooie foto's... om van weg te dromen!

Greets,

Peewee

• 04 Juli 2011 - 09:06

Os Mayke:

Wat een mooie foto's! Ik vraag mij af of jullie het hier in ons Belgiekse nog wel gaan kunnen aarden. Mag daar bij jullie nog gerookt worden in de kroeg? Hebben ze daar een regering? prangende vragen die om een antwoord vragen.