wist je dat ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu wist je dat ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

wist je dat ...

Door: Ingrid & Nicole

Blijf op de hoogte en volg

16 Juni 2011 | Tanzania, Zanzibar

Wist je dat...

... men hier de klok van links naar rechts leest ipv van rechts naar links zoals bij ons ( 3 uur is hier dus 9 uur)
... de dag hier begint om 6 uur 's morgens ipv om 12 uur middernacht
... veel cijfers in spiegelschrift geschreven worden
... "thirteen" : niet uitgesproken, onthouden,opgeschreven kan worden
... we al aardig wat woordjes kiswahili spreken
... Bikidode een zangeres is van 98 jaar, en rookt gelijk ne turk, zuipt gelijk ne zwitser en nog steeds de pannen van het dak swingt
... Freddy Mercury (Queen) hier geboren is
... La vache qui rit hier te koop is in het postkantoor

  • 17 Juni 2011 - 06:24

    Romina:

    Hey Nicoleke,
    zeg wij misse u hier ook al ze,zeker smorges altij het zonneke in huis mee ne grote lach!
    Tis heel leuk om de fotos te zien hoe je daar leeft en lijkt me heel interesant maar wel
    moeilijk om te communicere ma kben zeker da ze u daar graag hebbe.
    Maak er nog tbeste van want ge zult sneller terug zijn als ge denkt...
    dikke kussen uit het frissere België
    xxx

  • 17 Juni 2011 - 08:24

    Dolf:

    Hee mateke,
    Zo te zien doen jullie da goe ginder. Ik kan me wel voorstellen dat het af en toe te veel word.
    Alles loopt hier zoals het moet. Onze Yens zijn examen zijn ook vlot verlopen tot hiertoe. We trekken onze plan wel. Toch zullen we hier op het thuisfront blij zijn, wanneer je terug bent.
    Ge weet, ik ben nie zone schrijveren daarom hoop ik je een van de dagen eens aan de telefoon te hebben.
    Doe Ingrid nog de groetjes en voor u vele dikke kussenxxxxxxx.
    dolfke

  • 17 Juni 2011 - 11:18

    Iris:

    Veel kan ik niet meer toevoegen (van da missen en de foto's enzo) Ik vind wel da ge der heel moe uitzien (is niet hetzelfde als slecht!! haha) wat niet gezegd kan worden van Bikidode (zijde zeker dat ze nog wel echt leeft???) hier zouden de mensen ook wa minder luxe mogen hebben, dan zouden ze ook wat gelukkiger zijn. want op elke foto zie je lachende gezichtjes.
    ik ben men dagje net werkbegonnen hier seh,
    Tot snel en geniet van elke seconde dat je er bent, je ziet een week is dus niets!

    veel groetjes en ne dikke knuffel
    MOI

  • 17 Juni 2011 - 23:07

    Johan:

    'k wist niet d at gij zo ne omweg zou maken voor een dooske smeerkaas...
    Hier in de colruyt hebben ze dat toch ook ???

  • 17 Juni 2011 - 23:44

    Viviane:

    Als dat voor mij geen klus geweest is om te kunnen reageren, want ikke nog steeds ne 'pannenkoek' wat internet betreft, hé! Al zo vaak geprobeerd om iets van jullie te vinden; eindelijk gelukt en ik hoop dat mijn reactie ook tot bij jullie geraakt!! Ingrid én Nicole: jullie zien er op de foto toch al serieus afgepeigerd uit, zalle! Niet te onderschatten, hé, voor leerkracht spelen. En ik doe dat al zoooo lang (misschien zie ik er ook wel zo 'bikidode' als jullie uit, maar zie ik dat niet meer in mijne spiegel). En, jullie ook op de lappe geweest vanavond? Toch niet op iets 'zwarts' gebotst toen jullie je hut gingen zoeken? Inge en ik zijn net terug en ik hoorde van Inge (zij wist van Wim dat ik reisverslagjes van jullie moest vinden) dat ik dringend nog eens moest gaan zoeken. En voila, hopelijk goed gedaan. Ben superblij dat ik eindelijk met mijn eigen ogen zie dat jullie je amuseren! Jullie hebben je al goed geacclimatiseerd en draaien precies al op volle toeren mee. Maar niet vergeten, hé Ingrid en Nicole, ik kom er ook aan binnenkort en ik reken erop dat jullie een hutje (luxe-exemplaar!!) voor mij en Ingrid gaan zoeken. Oefen jullie beste Swahilies, ga op prospectie (da's toch zo'n chique woord) en reserveren maar! Inge is ook heel benieuwd naar de foto's en morgen gaan we in den Meulenberg nog ne keer kijken (Mats computer is gehact en kan voorlopig weinig doen met dat ding). Nog goe leerkracht spelen, goe hobbelen over die koraalweg naar jullie scholeke en veel fun daar! Tot de volgende keer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 117160

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: