Waar zal ik beginnen ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu Waar zal ik beginnen ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu

Waar zal ik beginnen ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2011 | Oeganda, Masaka

… bij geen stroom al dagen lang, bij geen internet al dagen lang, bij geen kraantjeswater al dagen lang … Gelukkig lossen deze probleempjes zich 1 voor 1 op.

… bij ons tripje naar de Murchison Falls. Dit wonderschone stukje natuur mag je eigenlijk niet gemist hebben als je in Oeganda bent geweest. Het is de meest indrukwekkende plek van de 6700 km lange Nijl : Murchison Falls. Hier perst het water zich met veel kracht door een kloof van slechts 6 meter breed. Het gevolg is een spectaculair natuurverschijnsel, midden in een gebied dat toch al opvalt door haar schoonheid.
We gingen op gamedrive om de wilde dieren te spotten ( we stonden oog in oog met giraffen, olifanten, leeuwen, buffels en de uitwerpselen onderweg bewezen dat we ons binnen het territorium van nijlpaarden begaven ) , verkenden de watervallen met een bootje en wandelden ( nou ja, pittige klim hoor ! ) naar de top vanwaar het water naar beneden stort. Hoewel het bordje met de waarschuwing : “Pas op voor de krokodillen” geen bemoedigende uitwerking had, was deze klim naar de bovenloop van de waterval er eentje om nooit meer te vergeten. Het is volgens mij één van de absolute hoogtepunten van dit land !

En dit heb ik jullie ook nog te vertellen :
- Ons gat voor de watertank is af !
- De 500 kleine kuikentjes zijn toegekomen … uit België
- Mijn hand is weer in orde.
- Ben 2 dagen gaan meedraaien bij het Lwengo project : house visits en reading club gedaan
- Verrassingsverjaardagsfeestje voor Michaela georganiseerd : lekker uit eten geweest en daarna verzeild geraakt in een lokale pub.
- Hier ben ik fier op : ben vandaag voor de 5de keer !! op de latrine geweest voor een long drop. De short drop ( = plassen) lukt aardig. Plas al een aantal weken niet meer in mijn schoenen ;-). Maar toch : lang leve een “mzungu”-toilet !! Die latrines ga ik echt niet missen wanneer ik terug in ons belgenlandje ben …
- Het lijkt hier erg op de mij zo gekende herfst in Mol en omstreken : regen en koud en miezerig ... Ook de kerstspulletjes liggen hier al in de "winkels". (een vergif voor mij ...)

Big hug,
ik


  • 14 Oktober 2011 - 15:09

    Marie-Louise:

    Wat een prachtige foto's het moet heerlijk zijn om dit met eigen ogen waar te nemen. Ik geniet van je verhalen en probeer me voor te stellen hoe het is om dit alles te ervaren. Doe lekker verder ik wacht op je volgende verhaal. x knuffel

  • 14 Oktober 2011 - 16:01

    Kristel K. :

    Een avontuur om nooit meer te vergeten zo te zien. Mooie foto's van mooie dingen en plaatsen. Sjans van die WC of we zagen je misschien nooit meer terug ..... Groetjes, en by the way. Hier schijnt de ZON. Nikske regen te bespeuren zunne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 117221

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: