Meditatie ... ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Meditatie ... ... - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Meditatie ... ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

26 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

Verboden terrein : de hele avond (en nacht) blijven de meeste Rasta's rondzwerven in een verre droomwereld. "Meditatie" noemen ze het hier. Een wereld waar ze zo lang mogelijk willen blijven. Ze verkiezen een ingetogen sfeer boven een uitzinnig feest. Tijdens het roken is er opvallend weinig contact tussen de gebruikers. Het lijkt een innerlijke reis.
Het kost bijna niets. Het is makkelijk te vinden, je moet gewoon een beetje uit je doppen kijken. Marihuana ! Zoals zij het hier zeggen, klinkt het bijna schattig. Of de kwaliteit is wat het moet zijn ??? Ik betwijfel het. Volgens mij is het een atoombom op hun zenuwstelsel. Een echte sluipmoordenaar.

Ik kan het bijna niet geloven ... mijn tijd in Jambiani is bijna voorbij ... Nog tot vrijdag heb ik om te genieten van alles wat J. te bieden heeft. Met pijn in mijn hart ... Ik weet het nu al : Fri-day = cry-day ... Ik ga afscheid moeten nemen van mijn JTTI leerlingen, mijn Kikadini kleutertjes, Rainbow-avonden, Dhow met zijn bush-tv, ...
Als ik Nicole mag geloven, en dat doe ik, zal de weerbots zeker komen. Kijk er niet naar uit ...
Waar ik wel naar uitkijk is de komst van Vivke :-).

@ Christine en Jeffie : gelukkige verjaardag !!

xx, ik

  • 26 Juli 2011 - 19:12

    Viviane:

    Heel verstandige keuze om het toch maar bij die gewone 'meditatie' (yoga) en je gewone sigaretteke te houden! Zelfs niet experimenteren, want met je anti-malaria spul gaat dat absoluut niet goed komen, zelfs niet voor een ondertussen ingeburgerde. Ik hoop dat het afscheid toch een beetje gaat meevallen; trouwens wat belet je om volgend jaar terug te keren? Ik heb van Nicole vernomen dat jullie de microob te pakken hebben en dit project is toch zeker voor herhaling vatbaar? Voila sè, volgend jaar zien je JTTI leerlingen en jullie schattekes jullie gewoon terug! En, pols maar eens ne keer of we niet op bezoek mogen komen één van de volgende dagen, want ik zou wel heel graag je scholeke en je mannen zien! Qua afstand moet het volgens Nicole zeker te doen zijn....
    Geniet nog van elke minuut daar! Tot binnenkort! (PS wilde samen met Michelle ne mail sturen want ze is bij mij geweest vandaag, maar we zijn te lang op trot geweest en is niet meer gelukt. Meideke dacht dat ge nu in Oeganda zat i.p.v. Zanzibar en ik denk dat ze je ook serieus mist)

  • 27 Juli 2011 - 07:32

    Ons Nicolleke:

    Als ik nu eens stillekes, zonder iemand het ziet, in de valies van Viviane kruip???
    (Goh, da zou pas een wonder zijn...) Maar ja, ik heb mijn lot eindelijk onder ogen gezien en dat is hier de realiteit : werken, werken en nog eens werken...
    In december, na mijn zware tijd van hard werken, ga ik naar mijn volgende project..Ik heb besloten om 2 x per jaar een project te ondersteunen en ik ben er zeker van dat ons Ingrid mij zeker bij 1 ervan zal bijstaan...Ik heb gewoon de microbe te pakken !!!
    Ingrid, geniet nog van 'elke' minuut en ook van je verdiende rust achteraf samen met Viviane!!!
    Geef ze daar allemaal nog ne dikke knuffel van mij en misschien (ja, waarom niet?) zien we onze studenten ooit nog wel eens terug....
    xxxx ons Nicolleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Zanzibar

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 117232

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: