Weekly schedule ... - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Weekly schedule ... - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Weekly schedule ...

Door: Ingrid

31 Mei 2014 | Tanzania, Jambiani

En neen, het is niet helemaal vakantie hier.
Elke morgen, veel te vroeg naar mijn gevoel, gaan we op weg naar Kizimkazi. Na zo ongeveer een half uurtje, tegen 100 km per uur scheuren we over de weg, arriveren we op de basis van ons project. Het is onderweg vooral oppassen geblazen dat we geen koe, geit, kip of hond naar het hiernamaals rijden.

Een klein overzichtje van hoe onze week er heeft uitgezien. Druk, maar niet zo heel erg druk. Ik heb nog steeds een beetje een ‘vakantiegevoel’ en niet echt een ‘werkgevoel’. Ligt het aan de omgeving ? Oordeel zelf maar …
Maandag :
6:00 : vertrek vanuit Jambiani
6:30 – 8:30 : Dolphin-tourism monitoring en Dolphin data entry
8:30 – 9:00 : een overheerlijk ontbijt, met vers fruit, fruitsapje, pannenkoekjes of eitjes en toast. Koffie (instant ;-) ) à volonté.
9:00 – 12:00 : discuss weekplan, discuss plan for Marine Conservation Class and English class, Marine Conservation Club lesson prep and English class lesson prep.
12:00 – 13:00 : lunch
13:00 – 15:00 : Kiswahili lesson (zodat wij een beetje met de locals kunnen praten), English lesson prep, facebook update, May Newsletter work, painting the wall
15:00 – 17:00 : Dolphin excursion ( + zwemmen met de dolfijnen = dol-fijn!!)
17:00 – 17:30 : return to Jambiani
18:30 : dinner (na een verfrissende douche).
20:30 : het geeuwen en gapen wordt ons te veel. We vertrekken naar dromenland.

Dinsdag :
Tot en met het ontbijt : idem maandag
Na het ontbijt : ook weer van hetzelfde, maar ook work on underwater ID guides (alle vissen, soorten koraal, zeesterren, -egels, -komkommers, … in kaart brengen zodat het voor de toekomstige vrijwilligers net iets makkelijke wordt om de vissen te herkennen tijdens de Coral Reef Survey)
Na de lunch : weer de Kiswahili les, facebook update, Newsletter, painting en underwater ID guides
15:00 – 17:00 : Adult English class
17:30 : terug huiswaarts.
19:30 : dinner en Events night met al de vrijwilligers (kwis)

Woensdag :
6:00 vertrek naar Kizimkazi, Dolphin-tourism monitoring en data entry, ontbijt
9:00 : Coral reef Survey – Pungume
12:00 – 17:00 : pick-nick op een zandbank en lekker uitrusten ! Een idylisch plekje in de grote oceaan.
Volgens onze planning : Snorkel behind the sandbank to look for turtles ! (#YOLO)  op 5 maanden tijd hebben ze 1 keer 1 schildpad gezien ;-) ;-), dus zijn we aapjes gaan zoeken in de mangroves en hebben we de schildpadden gelaten voor wat ze zijn …
17:30 : return to Jambiani en local meal. Deze keer zonder ons, de local meal. Vorige week waren Nicole en die locale maaltijd niet al te beste vriendjes (overgeven) en dus zijn we er stillekes tussenuit gemuisd en zijn we ietsjes ‘europeser’ gaan eten.

Donderdag :
Weer vroeg uit de veren en de dolphin-tourism monitoring and data entry
Na het ontbijt : snorkel and survey Kizimkazi reef. May newsletter work, work on underwaterID guides, discuss different ideas for teaching classes.
Na de lunch : Kiswahili les en les geven aan de Marine Conservation class.
17:00 – 17:30 : return to Jambiani
18:30 : dinner and volunteer dessert night

Vrijdag :
‘Uitslapen’ en om 7:30 ontbijt.
Voormiddag : zwemmen met de dolfijnen, maar helaas geen dolfijnen gespot. Dus maar eventjes gaan snorkelen. On the way back home : weekly review meeting met hoogtepunten en laagtepuntn.
12:30 : terug in Jambiani voor de lunch.
Na de lunch : FREETIME tot maandag morgend !!

xx, ons