Stone Town ... - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu Stone Town ... - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van furaha - WaarBenJij.nu

Stone Town ...

Door: Ingrid

16 Mei 2014 | Tanzania, Stone Town

Omdat je koffer niet oneindig groot is en er ook nog dingen zoals ondergoed en toiletgerief mee moeten. Omdat wij diegene bent die de valiezen moet dragen en wij het gewicht zoveel mogelijk willen beperken zodat een hernia onze reis niet verknalt. Toch zijn we vertrokken, gepakt en gezakt gelijk nen pakezel.

Daar zaten we dan, in de luchthaven van Zaventem. Bij een kop koffie van de Starbucks beoefenden we onze favoriete hobby : mensen-kijken. Geen betere plek dan buiten op een bankje om verhalen te bedenken bij de gezichten die we zien. Zo stond er een kleurrijke bende Afrikanen, met heeeel veel koffers en tassen, voor onze neus ruzie te maken met andere chauffeurs. Ze blokkeren gewoon alles. Ze hebben blijkbaar veel extra tijd ingecalculeerd want ze nemen uitgebreid en rustig afscheid van elkaar. Hoelang zouden ze van elkaar gescheiden blijven ? Ik vraag het me af. Naast me zit een donkere madam die tegen hoog tempo in haar GSM ratelt en zich meermaals verontschuldigt tegenover haar gesprekspartner. Tja. Iets verder zit een vrouw alleen op het bankje. Ze leest wat papieren die ze bij zich heeft. Zou ze in België op vakantie geweest zijn ? Een geliefde hebben bezocht ? En zou ze ons landje geapprecieerd hebben ? Niks wijst er op dat we een slechte indruk hebben nagelaten. Maar ik zie nergens een “I love Belgium badge”, dus we hebben haar geen fan gemaakt. Terwijl we van onze koffie nippen, beseffen we plots : ik vertrék op avontuur !! Zou iemand die ons nu gadeslaat dit vermoeden ? Waarschijnlijk niet, want we beseffen het zelf amper. Een ding staat vast : verhalen zijn er overal, je moet er gewoon oog voor hebben.

In Adddis Ababa moesten we een uurtje of vier wachten op onze vlucht naar Zanzibar. Languit op een redelijk comfortabele ligzetel wachtten en wachtten en wachtten we. Eindelijk was het zo ver. PPffff !!

Ondertussen zijn we gesetteld in ons hotelletje in Stone Town. De innerlijke mens is voldaan maar ons lichaam wil niet meer mee …Gewoon stik op ! Seffens een lekker douchke en dan vroeg onder de wol.

Geniet de komende weken van onze verhalen ! We gaan ons geweldig amuseren ! Want dat doen we, overal waar ze beleefd zijn tegen ons, en dat is zowat overal ter wereld.

xx, ons