onze eerste indruk - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu onze eerste indruk - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van furaha - WaarBenJij.nu

onze eerste indruk

Door: Ingrid & Nicole

06 Juni 2012 | Mozambique, Maputo

Gisteren zijn we met de lokale ‘chappa’ (lokaal vervoer, waarmee ze normaal 15 personen mogen vervoeren, maar duwen er zo’n 35 personen in) naar de hoofdstad van deze provincie Inhambane geweest om geld te wisselen … Om even een rondleiding door de stad te krijgen (geen indruk achtergelaten…), naar de lokale markt te gaan (zoals er zoveel zijn in Afrika)en om naar de supermarkt om toch wat ‘Europees’ aanvullende voedingsmiddelen te kopen, zodat we af en toe eens iets anders kunnen eten dan de lokale dingen…
African time is ook Mozambique time … je kan echt niets plannen,want alles loopt uiteindelijk toch in het honderd als je een tijd moet bepalen…daarmee zullen we de eerstvolgende weken wel degelijk rekening mee moeten houden.
Morgen beginnen we dus echt aan ons project…Vandaag hadden we de intentie om alle programma’s van het project te leren kennen, maar na de eerste stop in het weeshuis Esterella hadden we ons hart al verloren. Dit is wat we willen doen de komende weken !! De rest van het programma hebben we dus niet gezien … We hebben vandaag al een rondleiding gekregen in het weeshuis en zullen gaan helpen met de verzorging, lesgeven, spelletjes organiseren, enz … Dit project heeft echt behoefte aan hulp en bijstand, dus we gaan er ons steentje bijdragen…
Omdat we dus op tijd terug waren van onze rondleiding hebben we deze namiddag nog even aan het strand in het zonnetje gelegen om onze batterijtjes goed op te laden voor de eerstvolgende werkdagen en deze avond organiseert 1 van de vrijwilligers hier een BBQ omdat ze na een paar maanden vrijwilligerswerk opnieuw naar huis vertrekt. Ja, verhongeren zullen we hier zeker niet.. :-).
Nicole

• 07 Juni 2012 - 15:41

Iris:

Geef ze daar ma veel liefde! al die kinnekes. (geen meebrengen he Nicole) ;)