Het monster : staatsziekenhuis ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu Het monster : staatsziekenhuis ... - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van furaha - WaarBenJij.nu

Het monster : staatsziekenhuis ...

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2011 | Oeganda, Masaka

En daar stonden we dan in het ziekenhuis. Twee stoere “mzungu”. Met de tranen in onze ogen. Dit is iets dat me altijd zal bijblijven. Lang leve onze ziekenzorg !!
Iedereen heeft hier zijn eigen verhaal. Exclusieve verhalen. Maar hoe verschillend ze ook zijn, één ding hebben ze allemaal gemeen : allemaal bieden ze onomwonden het echte verhaal, recht uit het leven gegrepen. Tranen en zweven van geluk hoort er hier echt niet bij. Zelfs niet op de dienst “nieuwe geboortes”. Wat een toestanden seg. Het lijken wel voor-oorlogse praktijken die hier aan de lopende band gebeuren. Eén ding weet ik zeker : hier wil ik niet, nooit, never, jamais terecht komen. Voor mij direct een ticketje retour als het moment zich aanbiedt. Mijn “biggest fear”, de tandarts, leek nog het beste mee te vallen. Alhoewel …

Gisteren zijn we stoves aan het bouwen geweest. Super vet ! Lekker met onze blote voeten en tot aan onze knietjes in de modder stampen. Aarde, water en gras moesten gemengd worden. Ongelooflijk gaaf vond ik dit. Nadien was het wel een beetje minder prettig : al die viezigheid en vuiligheid van tussen je tenen en van onder je nagels vandaan halen. Mijn geduld heeft mij op de proef gesteld …

Zondag ben ik naar de kerk geweest ! Ja, jullie lezen dit goed ! Een kerkdienst waar er veel gezongen en gedanst werd. Een leuk evenementje, moet ik zeggen, die Pinksterorde. Heel veel : amen, haleluja, en amen en haleluja. Een geloof, dat naar het schijnt, uw leven verbetert en uw leven verandert … Gaat het toch nog goed komen met mij ???

Zal een paar daagjes afwezig zijn vanaf morgen. Dus eventjes geen verslagen meer. Gaan naar Lake Bunyonyi. Eventjes de toerist uithangen ;-). Dus : bij leven en welzijn : tot ergens begin volgende week !!

xx, ik

  • 14 September 2011 - 14:32

    Ons Nicolleke:

    Heb hier voor de plaatselijke bevolking effe tolk moeten spelen en uitleggen dat zij ginder ons "Mzungu" noemen...
    Ik lees dat je het (desondanks je nooit daar in't ziekenhuis wil terechtkomen) echt wel naar je zin hebt ginder!!
    En ik weet nu wel zeker dat ge 'bekeerd' gaat terugkeren...
    Ge ziet,he...ge helpt nie alleen de anderen, maar ge verbetert jezelf ook nog (ha,ha..)

    Even nog wat nieuws : februari: beurs Mechelen is in de sakosh !!!
    dus, jou kans om in februari toch nog mee te helpen op de beurs kan je dan ten volle benutten...(vond het te spijtig dat je Hasselt moet missen...:-))
    Da zijn wel goei vooruitzichten,he!!! Nu komt ge 'nog' liever terug naar ons...(grapje)

    Geniet van je ritje naar Lake Bunyonyi en neem genoeg muggenspray mee,he!!
    Hou de vervelende muggen ginder en stuur het zonneke naar hier!!
    Toedeloe...ikke

  • 14 September 2011 - 15:16

    Os Mayke:

    hallo ingridje
    ferm stove gemaakt daar, ge zijt een krak.de beenhouwerij ziet er ook heel knap uit.
    Leuke fotos. wens je veel plezier bij den toerist uithangen.
    dikke zoen en tot volgende week.xxx

  • 14 September 2011 - 17:05

    Kristel K. :

    Veel plezier op je uitstap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2014

Terug thuis ...

15 Juni 2014

Het zit erop ...

07 Juni 2014

Nog meer foto's ...

07 Juni 2014

Foto's ...

07 Juni 2014

Teaching Project ...

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 117161

Voorgaande reizen:

27 Mei 2015 - 28 Juni 2015

Vrijwilligerswerk ... en genieten op Bali

02 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Vrijwilligerswerk

Landen bezocht: